گزارش روزنامه اعتماد از وضعیت حسین هدایتی در زندان/ ساکن در واحد سرقت و شرارت

گزارش روزنامه اعتماد از وضعیت حسین هدایتی در زندان/ ساکن در واحد سرقت و شرارت

خبرگزاری فوتبالی- روزنامه سیاسی اعتماد، دیروز 17 تیر درگزارشی از زندان تهران بزرگ، از قول یکی از زندانی ها وضعیت حسین هدایتی توصیف کرده است.

به گزارش فوتبالی، اين گزارش که به قلم یکی از خبرنگاران خوب اجتماعی به نام بنفشه سام گیش است، محصول ساعت‌ها گفت‌وگوي تلفنی او با چند نفر از محكومان مالی در زندان تهران بزرگ است.

او در لید گزارشش نوشته که صحبتهای زندانی ها قطعا، مورد تاييد صددرصدی روزنامه«اعتماد» نيست. در ادامه لید گزارش این روزنامه آمده است:«علاوه بر آنكه اگر برخی اظهارات اين محكومان، حكايت از شرايط نگران‌كننده در اين زندان بزرگ دارد، بايد به ياد داشته باشيم كه با وجود زحمات بی‌وقفه مسوولان سازمان زندان‌ها برای كنترل تمام شرايط در ندامتگاه‌های كشور و برقراری نظم و امنيت در اين مكان‌ها و تلاش برای تبديل اين مكان‌ها به مراكز بازپروری و انسان‌سازی و حصول كاهش جرايم و ريشه‌كنی زمينه بروز آنها، به هر حال تعداد قابل توجهی از جمعيت هدف اين دستگاه قضایی، محكومانی هستند كه نه تنها به دليل رفتارها و اقدامات خلاف قانون و عرف و هنجارهای جامعه، مستوجب مجازات‌های کيفری و تعزيراتی شده‌اند، بلكه اغلب‌شان به خوبی با روش‌های هرگونه بزه در خفا هم آشنا هستند و رفتارهای خلاف قانون خود را حتی در يك محل حفاظت شده و تحت تدابير سختگيرانه قضايی همچون زندان هم ادامه می دهند. روزنامه «اعتماد» به دليل رعايت بي‌طرفی قطعا خود را موظف می‌داند كه به دنبال انتشار ادعاهای برخي محكومان زندان تهران بزرگ، صحبت‌ها و توضيحات مسوولان سازمان زندان‌ها را هم منتشر كند.»

در این گزارش، زندانی های مختلف با یک حرف از اول نام یا فامیلشان صحبت کرده اند و زندانی به نام چ درباره وضعیت حسین هدایتی صحبت کرده است. در میان تیتر این گزارش تحت عنوان «عجايب زندان چيه؟» گزارش نویس اشاره کرده است:« زندانی‌های باسابقه؛ آنهايي كه مجازات‌شان «يوم‌الادا» تا تسويه آخرين ريال بدهی‌هاست، حكم راوی تاريخ را دارند. هر آمد و شدی، پرواز يك مورچه و خزيدن يك گنجشك در محيط زندان هم از چشم‌شان پنهان نمی ‌ماند.

زنداني «چ» عجايب زندان را يكي يكي مي‌شمرد و البته اینگونه پس از چند جمله نام حسین هدایتی را مطرح می کند:« پول داشته باشي، اينجا هر چی بخوای هست، گوشي تلفن همراهم هست. تلفن همراه تو زندان ممنوعه ولی هر گوشی تلفن اينجا 15 ميليون تومن خريد و فروش ميشه. پولدارای زندان، گماشته دارن، غذای خوب دارن، گوشت لخم سفارش می‌دن، ميوه دست‌چين و صيفی‌جات درجه يك سفارش ميدن، آشپز ويژه دارن. حسين هدايتی توی واحد سرقت و شرارته. براي واحد، فرش و يخچال و تلويزيون خريده، سالن واحد رو آذين‌بندی كرده. وقتی ميره حموم، 16 تا كابين حموم خالی ميشه. هر روز هم ملاقات شرعی داره در حالی كه اينجا ملاقات شرعی برای زندانی ماهی يه باره. رابطه خوب داشته باشی و پول خرج كنی، اينجا راحت زندگی می كنی، وگرنه محكومی به فنا.»

در صفحه اینستاگرام هدایتی چه خبر است؟

چند روز پیش صفحه حسین هدایتی ویدیویی هشت و نیم دقیقه ای در اینستاگرام منتشر کرد و برخی فکر کردند او به خاطر کرونا به مرخصی آمده است اما با توجه به اینکه صفحه او در اختیار دوستانش است، آنها به جای خود هدایتی، پست منتشر می کنند و ظاهرا به هدایتی اجازه مرخصی داده نشده است. در این پست هدایتی که از زندان با وکیلش یا یکی از نزدیکانش تماس گرفته و و در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان صحبت می کند. صفحه حسین هدایتی 714 ها دنبال کننده دارد و در صفحه اش ویدیوهایی درباره قرارداد پرسپولیس با  بیرانوند در زمان مدیریت طاهری دارد و همچنین تصاویری از عکسهای یادگاری خودش با بازیکنان شاخص پرسپولیس که باعث قهرمانی های دو فصل 95-96 و 96-97 در قالب یک فتوکلیپ منتشر کرده که البته در این فتوکلیپ علاوه بر بازیکنان پیشکسوتهای پرسپولیس مثل علی پروین، علی دایی و مهرداد میناوند و برانکو ایوانکوویچ هم هستند که با حسین هدایتی عکسهای یادگاری گرفته اند. البته عکسهای حضور هدایتی در جشن قهرمانی پرسپولیس هم در صفحه او دیده می شود.

هدایتی در آخرین پست فوتبالی اش پرسپولیسی شدن بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند، ساسان انصاری، سید جلال حسینی، وحید امیری، رضاییان و طارمی را محصول تلاش ها و هزینه های خودش می داند. او در حالیکه پشت فرمان بنزش نشسته است و با یک دوربین فیکس شده در بنزش صحبت می کند:« بالا غیرتا اگر آقایان سید جلال حسینی، وحید امیری، مهدی(طارمی) رامین(رضاییان) و بچه های دیگر که اسمشان در ذهنم نیست و حتی بازیکنان آن زمان مثل آقای ساسان انصاری که از فولاد خوزستان گرفتیم و خود آقای بیرانوند خاطرم هست چک برج دو بود هنوز ما از برج پنج اسپانسر شدیم آن موقع چک این ها را جدا دادیم تا قرارداد امضا بکنند و تا پولشان را نمی گرفتند و تا حقشان را نمی گرفتند با باشگاه قرارداد امضا نمی کردند. پس بسته شدن قرارداد بازیکن در فصل نقل و انتقال با پول نقد و با گرفتن آنها در آن بزنگاه ها بدون سر و صدا و هیاهو، بدون اینکه اسمی از ما (حسین هدایتی) مطرح شود. اگر آقایان (منظورش مدیران پرسپولیس در سالهای پیش از دستگیری اش) این دادار دودور ها را راه نمی انداختن من اسمی نمی بردم.»

در یکی دیگر از پستهای صفحه حسین هدایتی، گفت و گوی او با تلویزیون هواداری باشگاه پرسپولیس وجود دارد که او در این گفت و گو به نکاتی جالب اشاره می کند:« او محل زندگی اش را معرفی می کند:«من بچه دولاب یکی از محلات تهران هستم. وقتی از او می پرسند که می گویند خیلی پول دار هستید؟ جواب داده  اغراق می کنند  پولدار بودن مهم نیست انسان بودن مهم است. بعد مصاحبه کننده از هدایتی می پرسد که شما خیلی اهل خط و خط بازی هستید؟ هدایتی پاسخ می دهد اگر خط و خط بازی به معنای سیاسی باشد من اهل خط و خط بازی نیستم. زمانی که مصاحبه کننده او را با آبراموویچ روسی مقایسه می کند هدایتی می خندد و می گوید یک آدم روسی در یک بلاد دیگر من یک بچه مسلمان هستم در کشورم عزیزم ایران و ترجیح می دهم به من  حاج حسین بگویند تا آبراموویچ. سوال جالبی که مجری تلویزیون پرسپولیس از هدایتی می پرسد این است که قبول دارید که اگر مثلا این پول را از شما بگیرند کلی از رفقایتان را از دست می دهید؟ هدایتی با اعتماد به نفس پاسخ می دهد به آنها نمی توان رفیق گفت. رفیق وافعی من را به خاطر خودم می خواهد وافرادم زیادند و هستند و امیدوارم عداد آنها زیاد باشد. بعد از هدایتی می پرسند آبیته یا قرمزته ؟ که هدایتی با حالت خاصی پاسخ می دهد:قرمزته!»

حسین هدایتی پستی با مدال آوران المپیک و بازیهای آسیایی هم منتشر کرده است. ویدیویی از حضور حسین هدایتی روی سکوهای ورزشگاه آزادی، تشویق او توسط هواداران پرسپولیس و حضور در دومین قهرمانی پرسپولیس در سال 97 و تشویق پرسپولیس هم جلب توجه می کند. از حسین هدایتی از بدو ورود به ورزشگاه تا زمان خروج و گرفتن عکس های سلفی با طرفداران ویدیوهای جالبی وجود دارد. دیگر تصاویری که از هدایتی وجود دارد مربوط به عیادت ناصر حجازی از هدایتی است. هدایتی در صفحه اش عکسی چهار نفره با ناصر ملک مطیعی، علی پروین امیر قلعه نویی هم دارد. 

حسین هدایتی در 31 اردیبهشت 1398 با اعلام سخنگوی قوه‌قضاییه به تحمل ۲۰ سال حبس خبر داد. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضاییه در نشست خبری امروز خود، با اعلام صدور حکم حسین هدایتی اظهار کرد: براساس اعلام دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی، حسین هدایتی یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شده است. رای صادره از دادگاه ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی، هدایتی فرزند علی اکبر به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی و پولی کشور از طریق تحسیل نامشروع به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت دائم از بکارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل ۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال به نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد. اتهامات حسن هدایتی، مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق نظام پولی و بانکی به‌موجب تحصیل ۸ فقره تسهیلات اعطایی به‌مبلغ ۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال، خیانت در امانت و پولشویی است.

7655