افشاگری بازیکن سابق منچستر یونایتد از دستمزد ناچیز کلاس ۹۲

افشاگری بازیکن سابق منچستر یونایتد از دستمزد ناچیز کلاس ۹۲

خبرگزاری فوتبالی – طبق صحبت‌های یکی از بازیکنان سابق آکادمی یونایتد، ستارگان این تیم در سال‌های اول حضورشان دستمزد بسیار کمی می‌گرفتند.

به گزارش فوتبالی، یکی از موفق‌ترین دوران منچستر یونایتد با درخشش کلاس ۹۲ شکل گرفت. این تیم شامل مجموعه‌ای از بازیکنان بود که در اوایل دهه نود به این تیم پیوستند. بازیکنانی چون اسکولز، بکهام، نویل و گیگز که بعدها به ستاره‌های شیاطین سرخ تبدیل شدند اما شاید جالب باشد بدانید دستمزد اولین آن‌ها فقط ۲۵۰ پوند در هفته (چیزی نزدیک به ۷ میلیون تومان امروز) بوده است.

کیث گیلسپی، از بازیکنان سابق آکادمی منچستر یونایتد افشا کرده این ستارگان دنیای فوتبال در ابتدا با دستور فرگوسن با چنین دستمزدهایی با منچستر یونایتد قرارداد امضا کردند. گیلسپی به پادکست یونایتد گفته: ما در ابتدا و در سال اول حضورمان هفته‌ای ۴۶ پوند می‌گرفتیم. تصور می‌کردیم که چه دستمزد خوبی می‌گیریم. زمانی که تیم اصلی منچستر را در تمرینات شکست می‌دادیم ۴ پوند و زمانی که با آن‌ها مساوی می‌کردیم ۲ پوند پاداش می‌گرفتیم. زمانی که سر الکس فرگوسن با اسکولز، نیکی بات، بکهام و نویل قرارداد امضا کرد، همه در سال اول ۲۵۰ پوند در هفته دستمزد می‌گرفتیم. همه ما اولین بازیمان برای تیم اصلی را انجام داده بودیم اما فرگوسن اعتقاد داشت برای به دست آوردن پول بزرگ باید به سطح بالاتری برسیم و رشد کنیم.

گفتنی است گیلسپی ایرلندی که از سال ۹۳ در منچستر حضور داشت در سال ۹۵ به عنوان بخشی از قرارداد اندی کول به نیوکاسل پیوست.

1101