عزیزی خادم: اصلاح کُند اساسنامه به ضرر فوتبال است

عزیزی خادم: اصلاح کُند اساسنامه به ضرر فوتبال است

خبرگزاری فوتبالی- عضو پیشین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اصلاح اساسنامه به کندی صورت می گیرد و این به ضرر فوتبال است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، شهاب‌الدین عزیزی خادم در خصوص پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال و فعل و انفعالاتی که بین این مجموعه با فیفا و قانون اساسی به وجود آمده است اظهار نظر کرد.

عزیزی خادم درباره پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال و ایراداتی که فیفا از آن گرفته است گفت: اعتقاد دارم آنچه باید در اولویت تصمیم گیری های مرتبط با پیش نویس اساسنامه باشد منافع فوتبالی است. نگاه بدون غرض می‌تواند کمک زیادی به حل تعارضات کند. قرار نیست هرچه فیفا گفت را گوش بدهیم بلکه با تعامل کامل می‌توانیم مثل برخی کشورهای عضو از قوانین داخلی خودمان در جهت منافع فوتبالی بهترین و بیشترین بهره را ببریم.

فصل الخطاب فوتبال است نه منافع فردی

عضو پیشین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره فشار فیفا بابت «غیردولتی بودن» فدراسیون ایران تاکید کرد: قبل از اشاره به این موضوع بایستی اصل انصاف را رعایت کرد. من مطمئن هستم زحمات زیادی برای حل و فصل مشکلات موجود کشیده می‌شود تا فوتبال ایران از بلاتکلیفی خارج شود. فصل الخطاب، فوتبال است نه منافع فردی که طبق آن بخواهیم بندهایی را برای حضور برخی آقایان در فدراسیون اضافه کنیم.

منافع ملی در راستای نفع فوتبالی است

وی درباره نظر برخی کارشناسان مبنی بر تضاد قانون اساسی با غیردولتی بودن فوتبال تاکید کرد: اینچنین نیست. منافع ملی با فوتبالی در یک راستا هستند. قطعاً در فضای گفتگو با فیفا می‌توانیم آنها را از تصمیمات داخلی آگاه کنیم. برخی کشورها با توجه به همین منافع داخلی خود توانسته‌اند اساسنامه را به تصویب فیفا برسانند پس مشکلی در این باره وجود ندارد.

عدم اعتماد به فوتبال وجود دارد

عزیزی خادم درباره فعالیت‌های چند سال اخیر فدراسیون و انتقاداتی که از عملکرد مدیران این مجموعه شده است تصریح کرد: بایستی فضای بی اعتمادی کاملاً برچیده شود. این به ضرر فوتبال است. به سختی توانسته‌ایم چند سرمایه گذار را وارد فوتبال کنیم و نباید کاری کنیم که آنها دلزده شوند. مردم هم برایشان فوتبال مهم است و نباید آن را نادیده گرفت.

استقلال فدراسیون باید حفظ شود

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: استقلال فدراسیون را باید در اساسنامه لحاظ کرد. اجازه دخالت نباید داد. حالا وقت چانه زنی با فیفا و داخلی هاست تا بتوانیم این مبحث بسیار مهم را در اساسنامه حفظ کنیم.

پیش نویس اساسنامه کند است!

عزیزی خادم تاکید کرد: خیلی خوب می دانم زحمات زیادی در بدنه مدیریت فعلی فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش برای حل مشکلات وجود دارد اما فکر می‌کنم به آهستگی و کندی در حال اصلاح ایرادات اساسنامه هستیم. باید دقت نظر ویژه ای به این موضوع داشته باشیم. کندی اساسنامه می‌تواند انتخابات را به تاخیر بیندازد و همین امر هم به ضرر فوتبال ملی و باشگاهی است. باید فیفا را در طول یک ماه قانع کنیم. به فدراسیون شفاف با منابع درآمدی پایدار نیاز داریم.

فعلاً برای نامزدی ریاست زود است!

وی درباره احتمال نامزدی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال یادآور شد: اجازه بدهید ابتدا تکلیف اساسنامه مشخص شود و سپس درباره مسائل دیگر فرصت کافی هست تا تصمیم گیری برای حضور در انتخابات داشته باشم.

تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم

رئیس هیات مدیره باشگاه سایپا درباره شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر گفت: باید جایگاه خودمان را بشناسیم و بدانیم که در چه مرتبه‌ای از مقام تصمیم گیری هستیم. در این صورت می‌توانیم کمک زیادی به مجموعه کنیم. ما هم جایگاه خودمان را می‌دانیم و از تصمیمات سازمان لیگ فوتبال تبعیت می‌کنیم.

ابراهیم صادقی محصول سایپاست و مورد حمایت همه!

عزیزی خادم در خصوص عملکرد ابراهیم صادقی در راس کادر فنی تیم فوتبال سایپا خاطرنشان کرد: او محصول آکادمی سایپاست و همه اعضای هیات مدیره و مجموعه باشگاه احترام ویژه ای برای او قائل هستند. همگی از او حمایت می‌کنیم. مربی جوانی است. نمی‌گویم کارنامه درخشانی داشته اما آنطور نبوده که از او دفاع نکنیم. فعلاً هدف مدیریتی باشگاه حفظ تیم در لیگ برتر است.

1984