گزارش روز؛ سرخیو راموس چگونه پنالتی‌هایش را به گل تبدیل می‌کند؟

گزارش روز؛ سرخیو راموس چگونه پنالتی‌هایش را به گل تبدیل می‌کند؟

خبرگزاری فوتبالی – رسانه مارکا در گزارشی جالب راز و رمز موفقیت راموس در پنالتی زدن را بررسی کرده است.

به گزارش فوتبالی، مدافع سابق تیم سویا که بیش از یک دهه است در تیم رئال مادرید می‌درخشد هنر والایی به نام گل کردن پنالتی دارد. او به راحتی از فاصله ۱۲ یاردی توپ را به تور می‌چسباند و با شیوه خاص خودش اصلا فرصت واکنش مناسب به دروازه‌بان حریف نمی‌دهد.

۲۰ پنالتی گل شده توسط راموس در لباس رئال مادرید او را به یک متخصص تبدیل کرده تا مارکا بررسی کند چه رازی پشت این موفقیت نهفته است. کریستیانو رونالدو در دوران حضور در رئال مادرید از ۹۲ پنالتی که پشت آن‌ها قرار گرفته ۱۳ تای آن را از دست داد اما آمار خراب کردن پنالتی برای راموس تنها یک پنالتی در ۲۱ فرصتش از روی این نقطه بوده است. این یعنی گل کردن ۹۵ درصدی پنالتی‌ها و آماری عجیب.

نکته مهم در پنالتی زدن راموس این است او به هیچ وجه کاری به دروازه‌بان و حرکاتش ندارد. راموس با اعتماد به نفس بسیار بالا جوری پشت ضربه قرار می‌گیرد که حرکات دروازه‌بان حتی کوچکترین تاثیری روی او ندارد. راموس در حرکتش به سمت توپ منتظر می‌ماند تا دروازه‌بان حرکتش را آغاز کند و پس از این اتفاق ضربه‌اش را به مطمئن‌ترین زاویه می‌زند. ضربه‌ای که شاید در نگاه همه آسان باشد اما شجاعتی خاص می‌طلبد. تنها حرکتی کوچک و در یک لحظه از سوی دروازه‌بان، به راموس اجازه می‌دهد تا زاویه درست را انتخاب کند. راموس هنگامی که پشت ضربه می‌ایستد به هیچ‌وجه توپ را نگاه نمی‌کند و تنها حواسش به دروازه‌بان معطوف می‌شود. به همین دلیل او توانسته تخصص خوبی در زمینه گل کردن پنالتی به دست آورد.

شیوه زدن پنالتی توسط راموس باعث می‌شود که دروازه‌بان‌ها به تحلیل‌های خودشان هم اطمینان نکنند و نتوانند حدس بزنند راموس ضربه‌اش را به کدام سمت می‌زند. به این ترتیب دروازه‌بان‌ها باید تا لحظه آخر صبر کنند و بعد تصمیم بگیرند که این مسئله باعث افزایش فشار روی آن‌ها می‌شود.

1101