جونینیو: ما برزیلی‌ها پول را بیشتر از فوتبال دوست داریم؛ نمونه‌اش نیمار!

جونینیو: ما برزیلی‌ها پول را بیشتر از فوتبال دوست داریم؛ نمونه‌اش نیمار!

خبرگزاری فوتبالی – جونینیو اعلام کرده اولویت بازیکنان برزیلی پول است و انتقال نیمار به پاریسن ژرمن مثال واضحی برای این مسئله است.

به گزارش فوتبالی، جونینیو که دوران موفقی در تیم لیون داشته در جدیدترین گفت و گوی خود با گاردین گفته: در برزیل ما یادگرفته‌ایم که به پول اهمیت بدهیم اما چنین چیزی در اروپا متفاوت است و ذهنیت آن‌ها فرق دارد. من به طور ناآگاهانه در کارم پیش رفتم زیرا تنها می‌خواستم به یک باشگاه بزرگ در برزیل بپیوندم و تنها نمی‌خواستم ورزش کنم. برای همین فکر می‌کردم به باشگاهی بروم که پول بیشتری به من بدهد. این تفکر یک برزیلی است. مثل نیمار. او فقط به خاطر پول به پاریسن ژرمن رفت. پاریسن ژرمن به او همه چیز داد. هر چیزی که نیمار می‌خواست برایش فراهم کرد و حالا نیمار می‌خواهد قبل از پایان قراردادش آنجا را ترک کند.

جونینیو در ادامه افزود: حالا زمان آن رسیده که نیمار برگردد و کمی از توانایی‌هایش را نشان دهد. مانند یک مراوده. او نیاز دارد توانایی‌هایش را در زمین به نمایش بگذارد. توانایی‌هایی مانند قدرت رهبری و مسئولیت پذیری. مشکلی که گفتم در برزیل به عنوان بخشی از فرهنگ پذیرفته شده و همه پول می‌خواهند. این چیزی است که یاد گرفته‌ایم.

بازیکن سابق تیم ملی برزیل در پایان افزود: باید بین نیمار بازیکن و شخصیتش تفاوت قائل شوم به عنوان بازیکن او در سطح مسی و رونالدو قرار دارد و می‌توان او را بین ۳ بازیکن برتر دنیا قرار داد. نیمار سریع و محکم است و می‌تواند مانند یک شماره ۱۰ واقعی پاس گل بدهد اما از لحاظ شخصیتی تصور می‌کنم نیاز دارد رشد کند. در حال حاضر او جوری زندگی می‌کند که یاد گرفته است.

1101