رونالدو به دنبال رسیدن به رکوردی شگفت انگیز در تاریخ فوتبال

رونالدو به دنبال رسیدن به رکوردی شگفت انگیز در تاریخ فوتبال

خبرگزاری فوتبالی - کریستیانو رونالدو ابرستاره پرتغالی یوونتوس از تلاش برای رکوردشکنی در فوتبال دنیا دست نمی کشد. کریستیانو که یک یورو، پنج چمپیونزلیگ، پنج توپ طلا، سه جایزه بهترین بازیکن فیفا، چهار کفش طلا و ...کسب کرده کلکسیونی از جوایز فردی و تیمی را دارد. او از طرفی آقای گل تاریخ چمپیونزلیگ و رئال مادرید هم هست.

به گزارش فوتبالی، کریستیانو رونالدو با وجود همه رکوردهایی که کسب کرده، تلاش می کند تا آقای گل لیگ ایتالیا شود. اگر او آقای گل فوتبال ایتالیا شود به تنها فوتبالیست تاریخ تبدیل می شود که در سه لیگ اسپانیا، ایتالیا و انگلیس آقای گل شده است. هیچ مهاجم دیگری در طول تاریخ به این رکورد نرسیده است. البته نیستلروی و سوارز هم در سه کشور مختلف آقای گل شده اند اما این طور نبوده که هر سه آقای گلی آنها در پنج لیگ معتبر باشد (اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه).

نیستلروی در رئال مادرید، منچستریونایتد و آیندهوون آقای گل اسپانیا، انگلیس و هلند شد. سوارز نیز در آژاکس، لیورپول و بارسلونا آقای گل هلند، انگلیس و اسپانیا شد. کریستیانو رونالدو تا کنون یک بار در انگلیس و سه بار در اسپانیا به آقای گلی رسیده است. او فصل گذشته در ایتالیا پس از کوالیارلا، زاپاتا و پیونتک چهارم شد. رونالدو در فصل جاری 25 گل در لیگ ایتالیا زده که چهار گل تا ایموبیله فاصله دارد. او اگر چهار گل دیگر بزند می تواند به آقای گل فوتبال ایتالیا تبدیل شود. کریستیانو اولین بازیکن یووه از سال 1961 تا کنون است که در لیگ ایتالیا حداقل 25 گل زده است.