واکنش رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال به قرارداد کالدرون

واکنش رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال به قرارداد کالدرون

خبرگزاری فوتبالی- رئیس کمیته وضعیت فوتبال گفت: چه دلیلی دارد برای رضایت هواداران بازیکن یا مربی خارجی جذب کنیم با اینکه می‌دانیم با این کار باشگاه با یک مشکل بزرگ مواجه میشود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس،‌ جمشید نورشرق در خصوص اینکه آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند در خصوص پرونده‌های بین‌المللی به باشگاه‌ها کمک کند، اظهار داشت: به لحاظ شخصیت حقوقی باشگاه‌ها فدراسیون دخالت مستقیم ندارد اما به عنوان خطوط راهنما بارها گفته شده باشگاه‌ها برای قرارداد خارجی صرف نظر از بعد فنی، باید به مسائل مالی هم توجه کنند.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال تصریح کرد: پرداخت‌ها باید در زمان خودش انجام شود و فیفا نسبت به این مسأله به شدت حساس است. وقتی ما پیش‌بینی مالی نداریم چه توجیهی داریم که می‌رویم با مبالغی بازیکن یا مربی خارجی می‌گیریم و باشگاه را با بار روانی مواجه می‌کنیم. پنجره نقل و انتقالات یک بعد قضیه است و احکام پی در پی که برای فوتبال ایران صادر می‌شود بعد دیگر، من اینجا جای خالی هیأت مدیره و مجامع باشگاه‌ها را می‌بینم که وقتی توان مالی نداریم چرا این اتفاقات می‌افتد.

نورشرق ادامه داد: تحریم‌ها یک بحث است اما صرف نظر از تحریم‌ها باید ببینیم در کیسه مالی باشگاه چقدر پیش‌بینی شده است. چه دلیلی دارد که مربی یا بازیکن خارجی بیاوریم تا دو پله صعود کنیم یا رضایت هواداران را جلب کنیم با اینکه می‌دانیم با این کار باشگاه را با یک مشکل بزرگ مواجه می‌کنیم.

وی که تلویزیون گفت و گو می کرد، اظهار داشت:‌ خواهشم این است بعد از اینکه باشگاه‌ها، بازیکن یا مربی را به خاطر مسائل فنی انتخاب می‌کنند، اجازه بدهند قرارداد بستن در حیطه کارشناسان حقوقی و نمایندگان حقوقی باشگاه انجام شود و پیش‌نویس نهایی قرارداد را حتما به عنوان خط قرمز در نظر بگیرند و از آن تخطی نکنند. نباید به هر قیمتی قرارداد ببندیم.

1984