شکوری: بحث تعلیق فدراسیون فوتبال مطرح نیست

شکوری: بحث تعلیق فدراسیون فوتبال مطرح نیست

خبرگزاری فوتبالی- مشاور سازمان لیگ فوتسال گفت: مدیریت فوتسال باید برای خود فوتسالی‌ها باشد و من ترجیح می دهم در فوتبال کار کنم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، ابراهیم شکوری  درباره شرایط فعالیت خود به عنوان مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در سازمان لیگ فوتسال اظهار داشت: پس از جدایی‌ام از فدراسیون فوتبال ارتباط خاصی با این مجموعه ندارم اما طبق صحبت‌های حیدر بهاروند همچنان کارمند فدراسیون هستم و هر جا دستور بدهند، خدمت می‌کنم.

وی ادامه داد: بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون برای مشاوره در سازمان لیگ حکمی برای من زده است و بنده به رسم ادب و احترام آن را قبول کرده‌ام اما اعتقاد قلبی‌ام این است فوتسال متعلق به خود فوتسالی‌ها است. در این رشته آدم های بزرگی مانند وحید شمسایی، ناصر صالح ، علی رعدی و محمدرضا حیدریان و ....حضور دارند که باید در فوتسال حضور داشته باشند.

مشاور رئیس فدراسیون فوتبال در سازمان لیگ فوتسال ایران افزود: تیم ملی فوتسال ایران، تیم سوم جهان است و شاید بین رشته های تیمی در کشورمان هیچ تیمی چنین جایگاهی نداشته باشد که به عنوان تیم سوم جهان روی سکو رفته باشد. با توجه به تکلیفی که به من شده است اگر کمکی از دستم بربیاید، دریغ نخواهم کرد.

وی ادامه داد: ترجیح بنده فعالیت در فوتبال است، البته خود من هم مانند هر فوتبالیست دیگری در مقطعی فوتسال بازی کرده ام و این رشته‌ها با هم عجین هستند. اگر قرار است اتفاقی رخ بدهد باید سعی کنیم از خود فوتسالی‌ها در این رشته استفاده کنیم.

شکوری درباره جعل کارت یکی از بازیکنان ملی پوش تیم مس سونگون، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: من هم از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شده‌ام و باید پیگیری های بیشتری انجام بدهم. با توجه به برخی مسائل اداری تاکنون در ساختمان سازمان لیگ فوتسال حضور پیدا نکرده‌ام.

دبیرکل سابق فدراسیون درباره ارزیابی‌اش از آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: من چندان در جریان آخرین اصلاحات مربوط به اساسنامه فدراسیون نیستم اما امیدوارم هرچه سریع تر آنچه به صلاح فوتبال ایران است رخ بدهد. نکته مهم این است طبق خواسته اهالی فوتبال، باید شرایطی مهیا شود که فوتبالی‌ها بتوانند به انتخابات فدراسیون ورود پیدا کنند.

شکوری درباره مباحثی که درباره احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال به دلیل ایرادهای فیفا به تعریف ماهیت فدراسیون به عنوان «نهاد عمومی غیردولتی» بیان کرد: امیدوارم دوستانی که پیگیر اصلاح اساسنامه هستند به شکلی کار را پیش ببرند که منافع فوتبال ملی تامین شود. البته من فکر می کنم با توجه به شرایط خاصی که فیفا برای تعلیق یک فدراسیون در نظر می‌گیرد، بحث تعلیق برای فوتبال ایران مطرح نباشد. البته شاید اتفاق‌های دیگری رخ بدهد.

وی درباره احتمال تعلیق فعالیت‌های هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: بهتر است من با توجه به فاصله گرفتن از فدراسیون در این زمینه صحبت نکنم اما دوستانی که درگیر اصلاح اساسنامه هستند، باید به شکلی رفتار کنند که کمترین آسیب به فوتبال ایران وارد شود.

این مدیر فوتبالی درباره اینکه با توجه به عقد قرارداد دراگان اسکوچیچ با تیم ملی در زمان دبیرکلی‌اش در فدراسیون فوتبال، بحث پرداخت پاداش 500 میلیونی برای این مربی برای هر برد تیم ملی صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: فدراسیون اکنون در هر حوزه‌ای یک مسئول دارد و شرایط حرفه ای ایجاب می‌کند مسئول مربوط به قرارداد درباره این موضوع اظهار نظر کند.

1984