کارشناسان داوری: راموس روی رائول گارسیا مرتکب پنالتی نشد

کارشناسان داوری: راموس روی  رائول گارسیا مرتکب پنالتی نشد

خبرگزاری فوتبالی - داوری بازی رئال مادرید و بیلبائو نیز مثل سایر بازیهای لالیگا در هفته های اخیر با جنجال های زیادی همراه شد.

به گزارش فوتبالی، رئال مادرید در این بازی نیز با پنالتی پیروز شد که داور بازی پس از بررسی خطای دنی گارسیا روی مارسلو این صحنه را پنالتی گرفت. اولیویر آندوخار کارشناس داوری مارکا و ایتورالده گونزالس کارشناس داوری آس هر دو تصمیم داور در مورد این صحنه را درست می دانند چرا که بازیکن بیلبائو جلوی حمله مارسلو را در محوطه جریمه گرفت و روی او خطا کرد.

اما یکی از تصمیم هایی که اعضای بیلبائو به شدت روی ان معترض بودند، مربوط به لحظه ای بود که سرجیو راموس کاپیتان رئال مادرید پای رائول گارسیا را لگد کرد. در مورد این صحنه دو نکته وجود دارد، اول این که خطای راموس به صورت عمد انجام نشد. در حقیقت راموس هیچ دیدی روی مهاجم بیلبائو نداشت و در حالی که به عقب حرکت می کرد به صورت ناخواسته روی وی خطا کرد. به همین خاطر اولیویر آندوخار کارشناس داوری مارکا اعتقاد دارد که با توجه به این که خطایی به صورت عمد انجام نشده، نباید پنالتی گرفته می شده است. اما یک مورد مهم دیگر هم وجود دارد: این که در این صحنه و پیش از برخورد راموس و رائول گارسیا، مهاجم بیلبائو در آفساید بود. در حقیقت قبل از آن که داور بخواهد به پنالتی فکر کند، باید آفساید رائول گارسیا گرفته می شد و طبیعتا تصمیم تیم داوری و داور ویدیویی در نگرفتن پنالتی درست بود چرا که اگر آفساید گرفته می شد کلا مهم نبود که بعد از آن خطایی انجام شده است یا نه. خیل مانزانو کمک داور ویدیویی بازی هم به داور در مورد بازبینی صحنه هشدار نداد چرا که در این صحنه توپ دخیل نبود.بدین ترتیب به نظر می رسد که تیم داوری بازی رئال مادرید و بیلبائو از پس هر دو صحنه جنجالی بازی بر آمده است.