دلیل افت قایدی؛ نبود دیاباته

دلیل افت قایدی؛ نبود دیاباته

خبرگزاری فوتبالی- دلیل اصلی افت محسوس شماره 10 استقلال چیست؟

به گزارش فوتبالی، مهدی قایدی در دو بازی قبلی استقلال هیچ شباهتی به آن بازیکن آماده قبل از تعطیلی اجباری مسابقات نداشته است. 

روزنامه ایران‌ورزشی در گزارشی به دلایل این موضوع پرداخته و نوشته جدا از غیبت فرشید اسماعیلی و همچنین علی کریمی در این دو بازی که باعث شده مهاجمان استقلال صاحب موقعیتهای زیادی نشوند، یک موضوع دیگر هم در این افت نقش داشته است.

این موضوع چیزی نیست جز شیخ دیاباته. تا زمانی که شیخ پیوسته در خط آتش استقلال قرار می‌گرفت قایدی نیز آزادی عمل بیشتری داشت و به عنوان مهاجم سایه می‌توانست از وجود شیخ که بیشتر درگیر جنگ‌های تن به تن با حریف بود نهایت بهره را ببرد و برای استقلال گل بزند یا پاس گل بدهد. شیخ دیاباته در واقع نقش یک جنگجوی تمام عیار را برای استقلال بازی می‌کرد و علاوه بر گلزنی فضا را برای قایدی باز می‌گذاشت تا این مهاجم در موقعیت‌های متعدد گلزنی قرار بگیرد.

این نقش را نه ارسلان مطهری بعد از دوران ظهور در استقلال برای قایدی بازی کرد و نه علی دشتی و آرش رضاوند که در بازی با سایپا کنار شماره 10 ایستادند. در واقع یکی از عمده دلایلی که باعث نزول آمادگی قایدی شده همین فقدان مهاجم فیزیکی در خط آتش استقلال است چرا که مهدی خود به تنهایی قادر نیست هم با مدافعان حریف تنه به تنه بگذارد و هم از فضا‌ها استفاده کند و هم گل بزند.

1984