خطیر: فیفا پیش نویس اساسنامه ارسالی برای کویت را به ایران هم فرستاد

خطیر: فیفا پیش نویس اساسنامه ارسالی برای کویت را به ایران هم فرستاد

خبرگزاری فوتبالی- علی خطیر درباره ارسال پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال به فیفا توضیحاتی داد.

به گزارش فوتبالی به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی خطیر، معاون اسبق دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره ادعای هوشنگ نصیرزاده مبنی بر ارسال پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت از سوی فدراسیون فوتبال ایران به فیفا در سال ۲۰۱۸ گفت: من فکر می‌کنم اطلاعات نصیرزاده در این زمینه دقیق نبوده و او به اشتباه اعلام کرد فدراسیون ایران پیش نویس اساسنامه کویت را برای فیفا ارسال کرده، در حالیکه به واقع اینگونه نیست و فیفا این پیش نویس را برای ما ارسال کرد.

او افزود: اگر یادتان باشد در همان زمان فدراسیون کویت درگیر بحث تعلیق بود و فیفا هم اساسنامه تیپی را که برای این کشور ارسال کرد برای ما هم فرستاد. احتمال می‌دادیم فیفا در زمان ارسال این "اساسنامه تیپ" برای فدراسیون ایران، نام «کویت» را به اشتباه جا گذاشته باشد.

معاون اسبق فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در آن زمان ما متن انگلیسی اساسنامه و اصلاحات را هم برای فیفا ارسال کردیم. فیفا هم با توجه به اینکه اساسنامه تیپ خود را برای فدراسیون کویت ارسال کرده بود، برای دوباره کاری نکردن این پیش نویس را جلوی خودش گذاشته و فقط نام ایران را جانشین کویت کرد. در این میان یک کلمه کویت برای اساسنامه ارسالی به ایران جا ماند. کویت در آن زمان اساسنامه نداشت که بخواهیم از این کشور اساسنامه بگیریم و اگر هم اساسنامه کویت در سایت فدراسیون کویت باشد به طور حتم عربی است نه انگلیسی. عنوان اساسنامه‌ای که نصیرزاده درباره آن بحث می‌کند «مدل پیش نویس» است. همین موضوع نشان می‌دهد این فایل را فیفا برای ایران ارسال کرده است. ما که نمی‌توانستیم به فیفا چنین مدلی ارائه بدهیم. بخش‌های مختلف این پیش نویس هم خالی است.

9697