عزیزمحمدی: نام کویت در ماده یک پیش نویس، اشتباه تایپی بود/ فیفا اساسنامه کویت را به عنوان الگوی نوشتن اساسنامه به فدراسیون ایران داده بود

عزیزمحمدی: نام کویت در ماده یک پیش نویس، اشتباه تایپی بود/ فیفا اساسنامه کویت را به عنوان الگوی نوشتن اساسنامه به فدراسیون ایران داده بود

خبرگزاری فوتبالی- عزیزالله محمدی رییس اسبق سازمان لیگ که دیروز در مناظره برنامه ورزش و مردم شرکت کرده بود، پس از بازتاب ادعای هوشنگ نصیرزاده درباره ارسال اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت به فیفا توسط فدراسیون فوتبال ایران در گفت و گو با فوتبالی به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش فوتبالی، محمدی در این باره گفت: بعد از اینکه در برنامه ورزش و مردم در بحث اصلاح اساسنامه مطرح شد که اساسنامه ای که به فیفا ارسال شده بود در ماده یک آن نام کویت حدف نشده بود مساله بازتاب گسترده ای پیدا کرد.

محمدی ادامه داد: من چیزی که در پیش نویس بود را دیدم و در برنامه اشاره کردم اما چون این اساسنامه را آقای خطیر معاون سابق دبیر کل فدراسیون به من داده بود. دیروز ایشان هم پس از برنامه بلافاصله مصاحبه کرد و ماجرا را گفت. خود من هم دیشب هم پیگیری کردم وتاریخ ایمیل فیفا را پرسیدم گفتند 20فوریه 2018ونامه ایمیل هم برایم فرستاده شد.

محمدی تاکید کرد: دیروز بعد از مصاحبه آقای خطیر که اعلام کرد فیفا به عنوان پیشنهاد و الگو اساسنامه کویت را به ایران داده، دوباره با ایشان تماس گرفتم وایشان گفتند برای اینکه فیفا به ایران کمک کند این کار انجام شده و در واقع برای نوشتن و اصلاح اساسنامه فیفا از فدراسیون خواسته تا از اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت استفاده کرده و اساسنامه پیشنهادی را برای ایران فرستاده و بعد از پیشنهادهای ایران در اصلاح که توسط آقای خطیر پیس نویس شده دوباره فیفا تذکرات و پیشنهادهای اصلاحی دیگری را فرستاده است. در واقع همه چیز پیش نویس بوده و در پیش نویس ها ظاهرا اشتباه تایپی پیش آمده و در یک مورد نام ایران به جای کوبت در زمان نوشتن اساسنامه درماده اول، حذف نشده است.

 رییس اسبق سازمان لیگ در پایان گفت: خواستم این توضیح را بدهم که ایران از اساسنامه کویت استفاده نکرده یا اساسنامه کویت را به فیفا ارسال نکرده بلکه فیفا اساسنامه کویت را به عنوان یک سند تازه اصلاح شده به فدراسیون ایران پیشنهاد داده تا از روی آن اساسنامه ایران نوشته و اصلاح شود. چیزی که من می دانم ایت است اما واقعیت خبر ندارم که در نهایت فدراسیون فوتبال ایران در نهایت اصلاحات لازم را انجام و ارسال کرده یا این اتفاق نیفتاده چون آقای خطیر متاسفانه مدتی بعد از پیگیری اصلاح اساسنامه از فدراسیون جدا شد و در این باره باید فدراسیون فوتبال ایران شفاف سازی لازم را انجام دهد. 

9697