المعز علی: هراسی از بازی مقابل تیم‌های بزرگ نداریم

المعز علی: هراسی از بازی مقابل تیم‌های بزرگ نداریم

خبرگزاری فوتبالی- ستاره قطری جام ملت‌های آسیا معتقد است باتوجه به تورنمنت‌های زیادی که این نسل پشت سر گذاشته‌اند دیگر از حضور در برابر تیم‌های قدرتمند دنیا هراسی ندارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، مسیر شغلی بهترین گلزن تیم ملی قطر، المعزعلی، در این چند سال اخیربه بهترین نحو ممکن در حال سپری شدن است و روز به روز بر درخشش این بازیکن در این مسیر افزوده می‌شود.


این مهاجم جوان پس از بازی در مسابقات جام جهانی فوتبال جوانان U-20 2015 در نیوزیلند، توجه همگان را به خود جلب کرد، اما اوج کار او در جام ملتهای آسیا 2019 بود که با به دست آوردن عنوان آقای گلی، نقش بسیار بارزی در اولین قهرمانی تاریخ تیم ملی قطردر این تورنمنت ایفا کرد و علاوه بر این درهمان سال با حضور تیم ملی قطر در کوپا آمریکا فرصتی بسیار نادر را با بازی در ورزشگاه افسانه‌ای ماراکانا تجربه کرد، تا به امروز که برای درخشش در جام جهانی ای که در کشورش برگزار می‌شود لحظه‌شماری می‌کند.


باوجود این مسیر سخت، رؤیاها و آرزوهای معزعلی متوقف نمی‌شوند و او امیدوار است با بازی در مسابقات جام جهانی 2022 قطر، تیم ملی قطر را به موفقیت‌های بیشتری برساند و شگفتی‌ها بیشتری را رقم بزنند.


در همین رابطه فیفا در فاصله دو سال مانده تا آغاز بازیهای جام جهانی 2022، گفتگویی مفصل با ستاره جوان میزبان این رقابت‌ها انجام داده است تا در خصوص موفقیت‌هایی که تاکنون به دست آورده است و آرزوهایش در جام جهانی 2022 قطر صحبت کند.

 


*حضور در جام ملت های آسیا 2019 چه نقشی را در ظهور المعزعلی به عنوان یک پدیده داشته است؟
در ابتدای مسابقات، هدف ما این بود که از یک‌چهارم نهایی عبور کنیم. پس از گذراندن مرحله گروهی، ما توانستیم بر عراق غلبه کنیم وسپس کره جنوبی را شکست دادیم تا به آنچه که هدف ما که همان حضور در میان چهار تیم برتر آسیا بود قرار بگیریم. اما بعدازاینکه در نیمه نهایی میزبان را شکست دادیم و این رویا بزرگتر شد و به دیدار پایانی رسیدیم که پیروز شدیم و به مقام قهرمانی رسیدیم. این مسابقات بسیارعالی بود و هدف شخصی من این بود که جزء بهترین مهاجمان این مسابقات باشم. چراکه این امراگر اتفاق می‌افتاد مطمئنا انگیزه بسیار زیادی در من ایجاد می‌شد تا در مسیری که پا گذاشته‌ام اهدافم را با جدیت بیشتری دنبال کنم که خوشبختانه باید اعتراف کنم همه چیزخیلی بهتر ازآنچه فکر می‌کردم برای رقم خورد.

 

*تو بعد از درخشش در جام ملت های آسیا، اولین گل قطر را در کوپا آمریکا به ثمر رساندی. شرکت در آن مسابقات مقابل غول‌های آمریکای جنوبی چگونه بود و چه چیزی به تیم ملی قطر اضافه شد؟
صادقانه بگویم، شرکت در مسابقات بزرگ مانند کوپا آمریکا چیزی است که به آن افتخار می‌کنم. به یاد دارم که در بازی اول عقب بودیم (مقابل پاراگوئه) و به همین دلیل بود که با به ثمر رساندن گل اول تیم در این مسابقه برگشت. شرکت در این مسابقات افتخاری است برای هر بازیکن قطری و برای کل تیم. ما از شرکت در کوپا آمریکا چیزهای زیادی آموختیم و بازی های خوبی را در این مسابقات به نمایش گذاشتیم. ما به مرحله‌ای رسیده ایم که هرگز تصورش را هم نمی‌کردیم، مثل بازی در برابر تیم ریشه‌داری مانند آرژانتین. درست است که به یک تیم بزرگ باختیم اما هراس و وحشت را در صف آرایی مقابل تیم های بزرگ ستیم و این در آینده به سود ما خواهد بود.

 

*تو قبلاً طعم شرکت در مسابقات F-20 U-20 2015 جام جهانی جوانان در نیوزلند را چشیده بودی. آن تجربه چگونه بود و از آن چه سود بردی؟
قهرمانی جام جهانی با قهرمانی‌های قاره، چه در مرحله مقدماتی و چه قهرمانی مانند جام ملت های آسیا تفاوت زیادی دارد، زیرا بهترین تیم های جهان را گرد هم می‌آورد. شرکت در این مسابقات بسیار دشوار بود و کسی تصورش را نمی‌کرد که تیم ملی قطر تا به این موقعیت پیشرفت کرده باشد. این حضور به عنوان بازیکنان جوان، اشتیاق و انگیزه بالایی را برای ما به همراه داشت، اما امروز اوضاع فرق می‌کند زیرا در سال 2022 وقتی‌که جام جهانی را در خاک خود بازی کنیم فوتبالمان رشد بیشتری پیداکرده است. این در حالی است که حالا هیچ ترسی از صف آرایی مقابل بهترین تیم های جهان وجود ندارد و با اعتمادبه‌نفس بالا بازی می کنیم زیرا در سرزمین خودمان و در بین هواداران خودی بازی خواهیم کرد که این مزیت بسیار بزرگی برای هر تیمی است.

 

*در حال حاضر نیمی از تیم قطرازهمان تیم ملی است که در نیوزیلند شرکت کرده است. هماهنگی بین شما تا چه اندازه به دستیابی اولین قهرمانی قطر در تاریخ جام ملت های آسیا داشته است؟

هماهنگی زیادی وجود دارد، به خصوص پس از شرکت در بالاترین رقابت‌های گروه سنی در نیوزیلند. در واقع باید بگویم این حضور در بازیکنان جاه طلبی‌های زیادی را ایجاد کرد. بدون اینکه کسی متوجه شود ما در نیوزیلند با ترکیب و میانگین سنی بسیار جوان بازی کردیم. هیچ کس نمی‌داند این جوانان چقدر به فوتبال و تیم ملی علاقه دارند، به خصوص پس از تحقق رویای شرکت در جام جهانی. جاه طلبی‌های ما امروز زیاد شده است و ترس از روح ما پس از شرکت در مسابقات بزرگی مانند جام جهانی U-20، برنده شدن در جام باشگاه‌های آسیا و بازی در کوپا آمریکا ریخته است. همه اینها باعث می‌شود که بدون هیچ ترسی در جام جهانی 2022 شرکت کنیم.

 

 

*تیم قطر هم‌اکنون در مرحله گروهی رقابت‌های آسیا برای قطر 2022 در گروه پنجم قرار دارد. جاه طلبی تیم در مرحله مقدماتی، خصوصاً که مستقیماً به عنوان کشور میزبان به دور نهایی صعود می‌کنید تا چه حدی است؟
آرزوی ما این است که در صدر گروه پنجم و صعود به جام ملتهای آسیا قرار بگیریم. ما در رقابت‌های مقدماتی با تیم های دشوار و پیشرفته روبرو شده‌ایم، مانند تیم هندی که ما را در دوحه بسیار اذیت کرد، در حالی که تیم عمان را با سختی شکست دادیم. ما مانند مسابقات نهایی با بازی های دور مقدماتی برخورد می‌کنیم و باید به قهرمانی برسیم که در چین برگزار خواهد شد زیرا ما قهرمان هستیم و این مسئولیت بزرگی را روی دوش همه بازیکنان محول خواهد کرد و در عین حال ما باید که ثابت کنیم سال گذشته صرفا با یک اتفاق موفق به کسب عنوان نشده‌ایم. ما در سالهای آینده مسئولیت بسیار دشواری را تجربه خواهیم کرد.

 

*صحبت از میزبانی جام جهانی بعد از دو سال، چگونه می‌بینید که قطر میزبان این مسابقات است؟
می‌توانم بگویم هرکس که در این مسابقات شرکت می کند از تمهیداتی که کشور قطر بر هرچه بهتر برگزار شدن این رقابت‌ها تعجب خواهد کرد. همه ازورزشگاه های سطح جهانی مانند ورزشگاه جنوبی که شکل صدف طراحی‌شده که نشان دهنده تعهد مردم آن شهر به ماهیگیری دارد یا ورزشگاه الثمامه که یک شاهکار معماری است، یا استادیوم مدرن خلیفه و یا استادیوم الریان که همگی این ورزشگاه‌ها پر است از جلوه‌های بصری زیبا لذت خواهند برد و من مطمئنم هواداران سراسر جهان از طرح‌های بی نظیر استادیوم ها در طول مسابقات غافلگیر خواهند شد که این نشان دهنده میراثی است که مردم قطر به آن پایبند هستند.

7413