سوال روز؛ آیا پیانیچ خرید خوبی برای بارسلونا است؟

سوال روز؛ آیا پیانیچ خرید خوبی برای بارسلونا است؟

خبرگزاری فوتبالی – سایت وان فوتبال در گزارشی بررسی کرده آیا حضور پیانیچ برای بارسلونا مفید خواهد بود؟

به گزارش فوتبالی، سایت رسمی باشگاه بارسلونا اعلام کرده میرالم پیانیچ با این باشگاه به توافق رسیده است و با امضای قراردادی ۶۰ میلیون یورویی این بازیکن بوسنیایی از فصل آینده با پیراهن بارسلونا در زمین چمن حضور پیدا می‌کند اما سوال اصلی این جاست که آیا اصلا پیانیچ به درد بارسلونا می‌خورد؟

پیانیچ ۳۰ ساله امسال در ورزشگاه آلیانز شهر تورین نقشی انکار نشدنی در تیم ساری داشت. حضور در ۳۷ بازی برای یوونتوس که شامل ۳ گل و ۵ پاس گل بود نشان از تاثیر گذاری او در جمع شاگردان ساری می‌دهد. دیگر آمارها هم گواهی تاثیر مفید او را می‌دهد. میانگین ۱.۴ تکل، ۱.۴ قطع توپ، ۱ دفع توپ، ۰.۹ شوت، ۱.۴ دهم پاس کلیدی و ۰.۷ پاس در هر بازی که در جریان مسابقات سری آ و لیگ قهرمانان به ثبت رسیده نشان از توانایی‌های بالای او می‌دهد. شایان به ذکر است طبق آمار هو اسکور، پیانیچ میانگین ۹۰ درصد پاس سالم در هر بازی ثبت کرده که آماری بی‌نظیر است. پیانیچ در تیم ملی بوسنی هم خوب کار کرده. او تا امروز ۹۲ بازی انجام داده و در این تعداد بازی ۱۴ گل زده است. حضور در بارسا می‌تواند به جایگاه او در تیم ملی هم کمک کند.

پیانیچ توانایی خوبی در حمل توپ و نگه داشتن آن دارد و البته می‌تواند پاس‌های بلند خوبی بدهد که از طریق آن‌ها بشود موقعیت ساخت. او پیشتر در تیم رم هم ثابت کرده قابلیت گلزنی بسیار زیادی از روی ضربات ایستگاهی دارد. او نه تنها می‌تواند از این راه‌ها تیم ستین را به گل برساند بلکه می‌تواند روی عملکرد ویدال، دی‌یانگ، پویگ، راکیتیچ و بوسکتس هم تاثیر مثبت بگذارد زیرا با حضورش حس رقابت بین همه افزایش پیدا می‌کند.

او ۳۰ ساله شده اما هنوز می‌تواند تا چند سال در سطح اول فوتبال اروپا بازی کند و بارسلونا را به موفقیت‌های بیشتری در زمینه کسب جام برساند.

1101