اوبلاک دیگر بهترین دروازه‌بان لالیگا نیست؛ کورتوا در اندیشه کسب زامورا؟

اوبلاک دیگر بهترین دروازه‌بان لالیگا نیست؛ کورتوا در اندیشه کسب زامورا؟

خبرگزاری فوتبالی –  دروازه‌بان اسلوونیایی تیم اتلتیکو مادرید امسال دیگر جایزه زامورا را نخواهد گرفت و احتمالا آن را به تیبو کورتوا واگذار می‌کند.

به گزارش فوتبالی، یان اوبلاک، دروازه‌بان تیم اتلتیکومادرید امسال را با یک هدف شخصی و چالش شروع کرد و آن هدف این بود: کسب پنجمین جایزه زامورا (بهترین دروازه‌بان فصل) برای پنجمین سال متوالی اما بازی‌های چند وقت اخیر اتلتیکو مادرید این رویا را برای او تغییر داده است. آلاز و بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید به گل رسیدند و این گل‌ها باعث مخدوش شدن رویای اوبلاک شده است.

جایزه زامورا هر سال به دروازه‌بانی تعلق می گیرد که کمترین گل خورده را داشته باشد اما ۳ گلی که اوبلاک در دو دیدار اخیر خورده آمارش را خراب کرده است. دو گل از روی نقطه پنالتی و یک گل به خودی از سوی کاستا باعث شد تا اوبلاک از جایزه زامورا دور شود.

تا اینجای کار اوبلاک در ۳۳ بازی لالیگایی ۲۵ گل دریافت کرده و میانگین ۰.۷۵ گل در هر بازی را بر جای گذاشته که نسبت به رقیب اصلی‌اش تیبو کورتوا آمار ضعیف‌تری است. کورتوا در ۲۹ بازی انجام داده برای رئال مادرید ۱۸ گل خورده و میانگین ۰.۶۲ گل در هر بازی بر جای گذاشته که رسیدن به چنین آماری برای اوبلاک در بازی‌های باقی‌مانده بسیار سخت خواهد بود.

1101