خبر بد برای تیم ملی فوتبال ایران/ تا پایان 2020 رقابتهای فوتبال بی تماشاگر است

خبر بد برای تیم ملی فوتبال ایران/ تا پایان 2020 رقابتهای فوتبال بی تماشاگر است

خبرگزاری فوتبالی- بر اساس اخباری که به فوتبالی رسیده است درهای ورزشگاههای فوتبال در ایران به این زودی‌ها روی تماشاگران باز نخواهد شد.

به گزارش فوتبالی، این بدترین خبر ممکن برای طرفداران فوتبال و آنهایی است که همیشه برای دیدن بازیهای تیم محبوبشان به ورزشگاه می‌رفتند اما حالا چند ماهی است که به خاطر ویروس منحوس کرونا نمی‌توانند بازیها را از نزدیک ببینند. وضعیت قرمز چند استان که در لیگ برتر، تیم دارند و البته مناطق فوتبال خیز کشور از نظر ویروس کرونا، باعث شده تا به این زودی‌ها شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاهها نباشیم.

اگر چه پیش از این گفته می‌شد این احتمال وجود دارد که چند هفته پایانی لیگ برتر با حضور تماشاگران برگزار شود اما اوج‌گیری مجدد کرونا باعث شده که تا پایان سال 99 خبری از حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها نباشد و حتی این امکان وجود دارد که در فصل بعد لیگ برتر و تا زمانی نامشخص هم مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها صادر نشود. البته این دستور فیفا و ای اف سی است که تماشاگران به هیچ وجه در ورزشگاهها حضور نداشته باشند چرا که ازدحام باعث شیوع بیشتر این ویروس می شود و طبیعتا حضور در یک جای شلوغ مثل ورزشگاه هم می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس کرونا را بالا ببرد

این مساله البته مختص لیگ برتر نیست و در هیچکدام از لیگهایی که مسابقاتشان از سر گرفته شده، تماشاگران حق رفتن به ورزشگاه را ندارند و به همین دلیل است که باشگاهها سراغ برنامه‌هایی مثل استفاده از تماشاگران مقوایی یا پخش صدای تماشاگران در ورزشگاههای خالی از بیننده کرده‌اند.

در چنین شرایطی و طبق اطلاعات خبرنگار فوتبالی، فیفا و به دنبال آن ای اف سی ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها را تا پایان سال 2020 یعنی دی ماه 99 ممنوع خواهد کرد. خبری که اگر صحت داشته باشد بیشتر از همه به ضرر تیم ملی خواهد بود.

اگر فرض کنیم که بازیهای تیم ملی به شکل متمرکز در یک کشور برگزار نشود و تیم ملی امکان میزبانی از حریفانش در ورزشگاه آزادی را پیدا کند، آنوقت نمی‌تواند از امتیاز میزبانی به بهترین شکل ممکن استفاده کند. این در حالی است که ایران در دو بازی رفت مقابل بحرین و عراق را در منامه و اردن با حضور تماشاگران طرفدار تیم حریف، شکست خورد و حالا باید بدون تماشاگران مقابل بحرین و عراق در ورزشگاه آزادی بدون تماشاگر بازی کند. اتفاقی که مطمئنا به نفع تیم ملی فوتبال ایران نخواهد بود.

این قضیه وقتی تلخ‌تر می‌شود که بازیهای تیم ملی فرصت خوبی برای حضور بانوان طرفدار تیم ملی در ورزشگاه آزادی بود. اتفاقی که برای اولین بار در بازی با کامبوج افتاد و قرار بود که در سایر بازیهای تیم ملی هم این اتفاق تکرار شود اما خب فعلا و تا زمستان 99 چاره ای جز دیدن فوتبال بدون حضور تماشاگر نیست.

1984