خاطره بازی با مارکار آقاجانیان: اگر VAR بود، آرژانتین را می‌بردیم

خاطره بازی با مارکار آقاجانیان: اگر VAR بود، آرژانتین را می‌بردیم

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه روزنامه جام جم با مارکار آقاجانیان مربی اسبق تیم ملی را برایتان انتخاب کردیم. او درباره چند بازی خاص تیم ملی صحبت کرده است:

  • در نیمه‌اول بازی با آرژانتین بیشتر توپ دست حریف بود. نه این‌که بازی یکطرفه باشد. ما طبق برنامه می‌خواستیم بازی را کنترل کنیم. در نیمه‌دوم با صحبت‌هایی که شد، موقعیت‌های خوبی داشتیم. موقعیت‌های گل ما حتی بیشتر از آرژانتین بود. دروازه‌بان آنها روز خوبش بود. چند موقعیت صد‌در‌صد  ما را گرفت. ضمن این‌که نقطه حساس بازی هم پنالتی مسلم روی دژاگه بود که متاسفانه داور آن را نگرفت. اگر آن زمان VAR بود، قطعا پنالتی می‌گرفتند و نتیجه بازی عوض می‌شد. شک نکنید ما آرژانتین را شکست می‌دادیم.
  • حرف‌های مربی کره قبل از بازی دو تیم در مرحله برگشت انتخابی جام جهانی 2014 بدجور به ما برخورد. یادتان که هست؟ گفته بود دوست داریم ازبکستان با ما به جام‌جهانی برود و ایرانی‌ها از خانه‌شان جام‌جهانی را تماشا کنند. این صحبت‌های او خیلی غیر‌حرفه‌ای بود. ما هم از فضای به وجود آمده خوب استفاده کردیم، مخصوصا شخص کارلوس کی‌روش. باور کنید حرف‌های مربی کره بیشتر از ما به کارلوس بر‌خورده بود. کی‌روش خودش را یک ایرانی می‌دانست. دیدید که بعد از بازی هم چطور برای سرمربی کره‌جنوبی مشت گره کرد. به نظر من کی‌روش از خیلی از ایرانی‌ها ایرانی‌تر بود.
  • هدف ما این بود که مقابل مراکش مثل آرژانتین بازی کنیم. تیم قلدری بود. قوی بودند ولی خوب بازی را کنترل کردیم. حتی دو موقعیت گل روی ضد‌حملات داشتیم. اکثر بچه‌های ما اصلا تجربه جام‌جهانی را نداشتند. در بازی اول ما خیلی روی تعویض‌ها حساب کردیم و به چیزی هم که می‌خواستیم رسیدیم.