شکوری: کفاشیان می‌تواند نایب رئیس اول باشد

شکوری: کفاشیان می‌تواند نایب رئیس اول باشد

خبرگزاری فوتبالی- سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: طبق اساسنامه فعلی فدراسیون علی کفاشیان می‌تواند به عنوان نایب رئیس اول فعالیت کند.

به گزارش فوتبالی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری، سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه علی کفاشیان با استناد به کدام ماده قانونی به فدراسیون بازگشته است، بیان کرد: توضیح دادن درباره این موضوع در حیطه اختیارات و وظایف من نیست، اما طبق اساسنامه فعلی فدراسیون که همه ما منتقد آن هستیم، کفاشیان مشکلی برای بازگشت ندارد. خودم هم در زمان حضور در فدراسیون بار‌ها اعلام کردم این اساسنامه مشکلات متعددی دارد که مهم‌ترین آن این است که فوتبالی‌ها نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

او افزود: یکی از عوامل جدایی من از فدراسیون همین اساسنامه است. منی که فوتبالی هستم به این دلیل که ۱۰ سال سابقه مدیریتی نداشتم، مجبور به جدایی از فدراسیون شدم. با این وجود اساسنامه بندی دارد که اگر رئیس فدراسیون به هر دلیلی مانند بیماری، فوت و ... نتواند در فدراسیون شرکت کند، نایب رئیس اول فدراسیون به عنوان سرپرست می‌تواند جانشین او شود.

شکوری تصریح کرد: پس از جدایی مهدی تاج به این دلیل که علی کفاشیان هم در فدراسیون نبود، حیدر بهاروند که نایب رئیس دوم است به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد. اکنون هم طبق اساسنامه و قانون کفاشیان می‌خواهد به فدراسیون بازگردد.

او درباره اینکه چگونه کفاشیان با وجود محرومیت طبق اساسنامه‌ای که هیچکس آن را قبول ندارد می‌خواهد به فدراسیون بازگردد، توضیح داد: کاری که کفاشیان انجام می‌دهد، طبق اساسنامه است و نمی‌توان به او خرده گرفت. باید همه دست به دست هم بدهیم و به شکلی تمرکز کنیم که اساسنامه مانند اساسنامه کل کشور‌های دنیا نوشته شود. فوتبال در کل دنیا به یک شکل انجام می‌شود و همه جا آن را ۱۱ به ۱۱ بازی می‌کنند. نمی‌توانیم فوتبال را ۱۰ به ۹ بازی کنیم.

شکوری درباره اینکه کفاشیان چگونه با وجود کاهش حکم محرومیتش از ۵ به یک سال می‌تواند بار دیگر به عنوان نایب رئیس فدراسیون فعالیت کند، گفت: درباره صدور اینگونه احکام، ارکان قضائی فدراسیون باید پاسخگو باشند، اما کفاشیان طبق اساسنامه می‌تواند در این جایگاه فعالیت کند. من در این ماجرا ذی نفع نیستم و حدود ۳ ماه است از فدراسیون جدا شده ام. اساسنامه فدراسیون درباره اینکه اگر یکی از اعضای هیئت رئیسه مدتی در جلسات هیئت رئیسه غیبت داشته باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد، ساکت است. جدا از سایر مشکلات اساسنامه این هم ایراد دیگری است که در اساسنامه وجود دارد. حتی من فکر می‌کنم مهدی تاج هم مشکلی برای بازگشت به فدراسیون ندارد. به جز من که سابقه ۱۰ ساله مدیریتی ندارم، همه می‌توانند بازگردند.

7413