درباره محمد مایلی کهن که امروز 66 ساله شد

درباره محمد مایلی کهن که امروز 66 ساله شد

خبرگزاری فوتبالی- شماره نوزدهى كه در ميانه ميدان پرسپوليس مى جنگيد و پاس بيرون پا مى داد و كرنرهايش روى خط دروازه فرود مى آمد، امروز ٦٦ ساله شده است.

به گزارش فوتبالی، كسى كه روزى از فنسهاى امجديه بالا رفت تا هوادارى را ادب كند و روزى ديگر در قطر يقه خبرنگار را گرفت. روزى تيم ملى داخل سالن را در عين ناباورى همگان چهارم دنيا كرد و روزى ديگر در حاليكه كمك مربى تيم ملى جوانان بود انتخابش به عنوان سرمربى تيم ملى همه را شگفت زده كرد.

او معمار نسل ٩٨ فوتبال ماست، نسلى كه فوتبال را سرسفره مردم آورد و شيرين ترين خاطرات را براى فوتبال ايران رقم زد. روزى اشكهايش مقابل كره خاطره شد و روزى ديگر با تيتر مايلى كهن نه نگو، برو، نه نگفت و رفت.

روزى اتوبان رفاقتش را با پروين يكطرفه ناميد و روزى به دايى لقب آقاقلدره و به قلعه نويى گروهبان قندلى و به فيروزكريمى حاجى فيروز و به عادل، كى روشى پورداد و روزى ديگر با لباس پاكبانى به ميان تماشاگران رفت و البته طعم بازداشت و زندان را با شکایت شاگردش چشید. روزى از اينكه نام فلان خواننده را بياورد ابايى نداشت و روزى اشكهايش در مقابل فحاشى به داور سوژه شد.

محمدمايلى كهن را بايد نماد اصولگرايان در فوتبال ايران ناميد، كسى كه بدون توجه به هجمه ها از احمدى نژاد حمايت كرد و ثمره اين حمايت را با انتخاب دوباره به عنوان سرمربى تيم ملى گرفت، هرچند هفده روز بعد به خاطر اصولش عطاى آن را به لقايش بخشيد.

در تمام اين سالها زندگى حاجى مايلى پر بوده از اتفاقات و زبان سرخش بارها اورا به محكمه فرستاده ، اما دوست و دشمن همه برسر يك موضوع اشتراك دارند: دل و زبان حاجى يكي است و او يك رو بيشتر ندارد و هر صبحى كه از خواب پا مى شود نقابى بر چهره ندارد.

یادداشت از پیمان خنافری/ خبرگزاری فوتبالی

یادداشت از پیمان خنافری/ خبرگزاری فوتبالی

یادداشت از پیمان خنافری/ خبرگزاری فوتبالی

یادداشت از پیمان خنافری/ خبرگزاری فوتبالی

  محمدمايلى كهن با پيراهن پرسپوليس در سال ٦٤

7413