خشم سازمان جهانی بهداشت از جشن هواداران ناپولی: شرم‌آور است

خشم سازمان جهانی بهداشت از جشن هواداران ناپولی: شرم‌آور است

خبرگزاری فوتبالی - ناپولی روز چهارشنبه با غلبه بر یوونتوس در ضربات پنالتی قهرمان جام حذفی ایتالیا شد که بلافاصله پس از پایان بازی جشن بزرگی در خیابان های شهر جنوب ایتالیا ایجاد شد. هواداران ناپولی به خیابان ها ریختند تا پیروزی بزرگ تیمشان در مقابل حریف دیرینه را جشن بگیرند اما به نظر می رسید که خبری از رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نبود و همین مسئله سازمان جهانی بهداشت را ناراحت کرد.

به گزارش فوتبالی، تصاویر این جشن  حاکی از انها بود که هواداران زیادی دور هم جمع شدند و با پرتاب ترقه و شعار دادن سعی می کنند که این موفقیت را جشن بگیرند. تخمین زده می شود که پنج هزار هوادار ناپولی در میدان تریسته دور هم جمع شده باشند. 

ایتالیا یکی از کشورهایی بوده که بیشترین قربانیان را به خاطر ویروس کرونا داده است. رانیری گوئرا، نایب رییس سازمان جهانی بهداشت با ابراز خشم از این تصاویر نوشته است:" دیدن این تصاویر ناخوشایند و دردناک است. شرم آور است. بحران همه گیری کرونا همچنان در ایتالیا وجود ندارد و نباید چنین مراسمی برگزار می شد. ویروس در حال گردش است. "

ایتالیا بیش از 237 هزار مبتلا به کرونا را ثبت کرده که قریب به 35 هزار نفر هم جان خود را به خاطر ابتلا به بیماری از دست داده اند.