درباره حامد کاویانپور از تیم ملی جوانان تا پرسپولیس، تیم ملی و حاشیه ها

درباره حامد کاویانپور از تیم ملی جوانان تا پرسپولیس، تیم ملی و حاشیه ها

خبرگزاری فوتبالی- حامدکاویانپور به دلیل بازیهای خوبش در ترکیب تیم ملی جوانان ایران، مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفت و در سال هفتادوشش، حمید درخشان سرمربی پرسپولیس او را به خدمت گرفت تا اولین بار در دربی بیستم تیر هفتاد و شش روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

به گزارش فوتبالی، محمد مایلی کهن هم او را به تیم ملی دعوت کرد و در اولین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی نود و هشت مقابل چین نام او را در لیست هجده نفره قرار داد. با آمدن مت کویچ به پرسپولیس، کاویانپور تبدیل به یکی از هافبک های اصلی پرسپولیس شد و اولین بار در بازی مقابل استقلال اهواز در لیگ هفتادوشش برای پرسپولیس گلزنی کرد. او همچنین در بین دعوت شدگان به تیم ملی توسط ایویچ هم حضور داشت و در آخرین غربال ها از تیم ملی خط خورد تا ستار همدانی جای او را بگیرد. پس از جام جهانی و با آمدن علی پروین به پرسپولیس به او کمتر بازی می رسید و پروین عمدتا از پیروانی، عبدی، حلالی و کریمی در خط میانی استفاده می کرد.

 به همین دلیل در چهار دربی زمان پروین به او بازی نرسید تا اینکه با رفتن نادرمحمدخانی از پرسپولیس و بازگشت پیروانی از خط میانی به دفاع آخر، کاویانپور در ترکیب فیکس پرسپولیس قرار گرفت و در جام باشگاه های آسیا در عربستان به عنوان بازیکن ثابت پرسپولیس بازیهای خوبی از خود نشان داد و برای اولین بار در دربی اسفند ۸۸ برای پرسپولیس در دربی ها، به میدان رفت. پس از آن کاویانپور تبدیل به یکی از یاران کلیدی پرسپولیس شد که حتی صحبتهایی از پیشنهادهای اروپایی به او هم می شد اما کلا مسیر کاویانپور عوض شد و برخی حاشیه ها که گریبان اکثر بازیکنان خوب و فتوژنیک فوتبال ایران را می گیرد، باعث افت کاویانپور شد و فوتبال او به دلیل دوپینگ و افت بدنی زودتر از زمان معمول زندگی حرفه ای یک بازیکن به پایان رسید.

۴۳۴۴