بازخوانی یک واقعه؛ قراردادی به ارزش رنگ کفش ورزشی!

بازخوانی یک واقعه؛ قراردادی به ارزش رنگ کفش ورزشی!

خبرگزاری فوتبالی – تیم رئال بتیس در قرارداد با رافائل فن در فارت بندی عجیب لحاظ کرده بود.
به گزارش فوتبالی، فن در فارت که فوتبال خود را از آژاکس آغاز کرد و در سال ۲۰۰۵ پیراهن هامبورگ را بر تن کرده بود، پس از گذراندن دورانی ناموفق در رئال، ابتدا به تاتنهام رفت و سپس به هامبورگ بازگشت.
در سال ۲۰۱۵، فن در فارت ۳۲ ساله در انتقالی رایگان پیراهن بتیس را بر تن کرد. او قراردادی بسیار خوب بست که حتی بسیار از آپشن‌های آن هم به نفعش بود.
رافائل فن در فارت در قرارداد خود با تیم بتیس بندی عجیب داشت که در آن قید شده بود به موجب دریافت ۱۱۴ هزار و ۴۲۹ یورو در هر بازی، او حق ندارد کفشی با رنگ قرمز بپوشد زیرا رنگ قرمز متعلق به رقیب بتیس یعنی سویا است. این مسئله باعث شد تا او برای ۱۴ بازی که کفش قرمز را نپوشد، مجموعا بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو دریافت کند. این بند حتی از بند قرارداد رونالدینیو با فلامینگو هم عجیب‌تر است. رونالدینیو در قرارداد خود با فلامینگو قید کرده بود ۲ شب در هفته اجازه دارد به کلوپ‌های شبانه برود و باشگاه هم هیچ مخالفتی با قراردادن این بند در قرارداد نداشت!
بازگشت فن در فارت به لالیگا البته چندان پرفروغ نبود. او در سال ۲۰۱۶ به تیم میتیولن دانمارک پیوست و در سال ۲۰۱۸ هم در لباس ایسبرگ از فوتبال خداحافظی کرد.

1101