تاریخ‌سازی مهاجم ناپولی؛ مرتنز بالاتر از مارادونا

تاریخ‌سازی مهاجم ناپولی؛ مرتنز بالاتر از مارادونا

خبرگزاری فوتبالی – دریس مرتنز از امروز بهترین گلزن تاریخ ناپولی است.
به گزارش فوتبالی، شب گذشته تیم ناپولی در دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل تیم اینتر میلان به تساوی رسید اما با توجه به برد در بازی رفت توانست به  فینال رقابت‌ها برسد. در بازی شب گذشته تک گل ناپلی‌ها را دریس مرتنز، بازیکن بلژیکی این تیم به ثمر رساند تا حالا در تاریخ ناپولی نامش جاودانه شود.
گل شب گذشته مرتنز، صد و بیست و دومین گل این مهاجم ۳۳ ساله بود که حالا او را بالاتر از مارک همشیک و مارادونا به برترین گلزن تاریخ ناپولی تبدیل کرده است. مرتنز با گلی که به ثمر رساند هم تمدید قراردادش با آبی‌پوشان را جشن گرفت و هم پس از ۳ ماه دوری از فوتبال حالا با ثبت یک رکورد به مسابقات برگشت. او پیش از این با زدن ۱۲۱ گل به طور مشترک برترین گلزن تیم ناپولی به همراه مارک همشیک بود اما حالا این رکورد را به تنهایی در اختیار دارد هرچند که طبق اعلام رسانه‌ها دوست داشت این مسئله را در حضور هواداران جشن بگیرد.
مرتنز در سال ۲۰۱۳ از تیم آیندهوون به ناپولی پیوست و حالا در ۳۱۰ بازی خود توانسته این ۱۲۲ گل را به ثمر برساند که آمار خوبی به شمار می‌رود هرچند که همشیک سابقه بیشتری در تیم ناپولی داشت و ۵۲۰ بار برای این تیم به میدان رفته است.
مرتنز که در تیم ناپولی از هواداران لقب چیرو را گرفته توانسته ۷۳ پاس گل هم در دوران حضورش در ایتالیا به هم‌تیمی‌هایش بدهد.

1101