علیپور: صحبت در مورد آینده را به پایان فصل موکول کردم

علیپور: صحبت در مورد آینده را به پایان فصل موکول کردم

خبرگزاری فوتبالی- مهاجم پرسپولیس گفت: ما شغل‌مان فوتبال است و از این راه باید نان بخوریم. به همین خاطر همه باید کمک کنیم بازی‌ها برگزار شود و خللی در لیگ نیفتد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبرورزشی، تا شروع لیگ برتر زمان زیادی باقی نمانده و همه اهالی فوتبال در انتظار بازگشت به لیگ هستند. البته یک‌سری تیم‌ها عطش بیشتری برای ادامه یافتن بازی‌ها دارند، چون در این صورت می‌توانند به عناوین و افتخار جدیدی که در پی آن هستند، برسند. به عنوان مثال پرسپولیس می‌تواند در صورت دریافت مجوز برای شروع دوباره لیگ، قهرمانی را از آن خود کند. با این حساب طبیعی است که بازیکنان تیم سرخپوش پایتخت به دنبال آن باشند که لیگ را با اشتیاق و هیجان فراوانی از سر بگیرند. علی علیپور هم از این قاعده مستثنی نیست؛ علی می‌گوید پرسپولیس می‌تواند برای چهارمین بار پیاپی به قهرمانی در این فصل از بازی‌ها برسد.

حدود ۱۰، ۱۲ روزی می‌شود که تمرینات گروهی را شروع کردید. اوضاع را چطور می‌بینی؟
خدا را شکر وضعیت بسیار خوبی داریم و بازیکنان در حال انجام وظایف تمرینی خود هستند. همه ما می‌خواهیم با ادامه یافتن دوباره لیگ فوتبال ایران حرکت‌مان به سمت قهرمانی را دنبال کنیم و به روز‌های خوب‌مان برگردیم.

به نوعی، خیال پرسپولیسی‌ها هم بابت قهرمانی راحت‌تر است!
بله حقیقت این است که ما فقط یک قدم دیگر تا رسیدن به کسب عنوان قهرمانی فاصله داریم و می‌توانیم با ادامه یافتن رقابت‌ها به خواسته خود برسیم و قهرمانی را از آن خود کنیم. البته خودمان را فریب نمی‌دهیم و با تمام قدرت به لیگ برمی‌گردیم، چون تا وقتی روی سکو نرفتیم و دست‌مان به جام نرسیده، صحبت از قهرمانی بی‌فایده است. خوشبختانه همه بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و این موضوع را درک می‌کنند که باید به لیگ برگردیم و بهترین بازی‌مان را نشان بدهیم تا به صورت واقعی قهرمان شویم.

چهار قهرمانی برای یک تیم ایرانی به صورت پیاپی، عالی به نظر می‌رسد!
بله همین‌طور است. من فکر می‌کنم برای رسیدن به این افتخار، بیش از اندازه زحمت کشیدیم و برای همه امتیازات با تمام وجود جنگیدیم. به هیچ عنوان کارمان ساده نبود. برای هر دیدار، یک برنامه تاکتیکی خاص داشتیم و همیشه فقط برای کسب برد به زمین رفتیم و روحیه‌ای داشتیم که باید برنده شویم. تک‌تک دیدارهای‌مان این‌طور بود. چه در زمان کالدرون و حالا در زمان مربیگری یحیی گل‌محمدی؛ برای کسب و تمام امتیازات جنگیدیم. حالا هم امیدواریم لیگ ادامه پیدا کند و بتوانیم از قهرمانی‌های گذشته خود دفاع کنیم و چهارمین قهرمانی پیاپی را جشن بگیریم. تا جایی که من می‌دانم تا به حال هیچ تیمی در ایران به چهار قهرمانی پشت سر هم نرسیده و ما می‌توانیم این افتخار را به نام خودمان بزنیم.

اما با این حال هنوز هم خیلی‌ها مخالف برگزاری لیگ هستند. در این مورد چه نظری داری؟
باید قبول کنیم شرایط لیگ در این فصل با سال‌های قبل کاملاً متفاوت است. اگر لیگ امسال با وقفه بیشتری مواجه شود، قطعاً ما در سال آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود. به همین خاطر همه باید تلاش کنیم تا بازی‌ها برگزار شود وگرنه رقابت‌ها نه تنها در این سال با لطمات جبران‌ناپذیری مواجه می‌شود بلکه در سال‌های آینده هم ممکن است صدمه ببیند. ما شغل‌مان فوتبال است و از این راه باید نان بخوریم. به همین خاطر همه باید کمک کنیم بازی‌ها برگزار شود و خللی در لیگ نیفتد. امیدوارم باقی باشگاه‌ها هم مهیای ادامه فصل شوند و این ۹ هفته هم تمام شود.

بازیکنان تیم‌های دیگر از کرونا می‌ترسند و حتی گفته می‌شود برخی از آن‌ها مبتلا به این بیماری شده‌اند. فکر می‌کنی این ترس‌ها واقعی باشد؟
امیدوارم همه این مباحث در حد شایعه باشد و در دنیای واقعی، هیچ‌کس از اهالی فوتبال کشورمان به کرونا مبتلا نشود، چون مشخص است که بیماری سختی بوده و خیلی‌ها را درگیر کرده ولی این ریسک برای همه باشگاه‌ها و بازیکنان وجود دارد و این‌طور نیست که بگوییم اعضای یک تیم ممکن است کرونا بگیرند و اعضای تیم دیگر از این بیماری در امان هستند. همه در معرض ابتلا به کرونا هستیم و باید با رعایت کامل مسائل بهداشتی به لیگ برگردیم. از سوی دیگر، کرونا به این سادگی دست از سر دنیا برنمی‌دارد و ما هم باید زندگی در کنار کرونا را یاد بگیریم و از خودمان محافظت کنیم بدون آنکه به شغل و حرفه‌مان آسیبی وارد شود.

در مورد وضعیت فعلی خودت صحبت کن. اوضاع بدنی‌ات چطور است؟
بعد از مدتی که در قرنطینه بودیم، به تمرینات گروهی برگشتیم. البته در همان مدت هم تمرینات انفرادی را پشت سر می‌گذاشتیم تا برای دور جدید آماده شویم. حالا هم بهترین شرایط ممکن را داریم. البته همه ما ناراحت مصدومیت شدید محمد انصاری هستیم و امیدواریم این بازیکن بتواند دوران مصدومیتش را به خوبی پشت سر بگذارد و با سرعت به بازی‌ها برگردد.

سؤال مشخص همه این است که آیا در فصل آینده هم در پرسپولیس می‌مانی؟
پرسپولیس تیم بزرگی است و هر بازیکنی دوست دارد در این تیم حتی برای یک فصل بازی کند، اما من این افتخار را داشتم که از لیگ چهاردهم تا به حال در پرسپولیس باشم. البته در این سال‌ها، خیلی مسائل را تجربه کردم به خصوص که بخشی از این اتفاقات به خاطر رقم قراردادم بود، اما هرگز تلاش نکردم برای باشگاه حاشیه‌ای بسازم. البته حق خودم می‌دانم به مسائل دیگر از جمله وضعیت مالی و اقتصادی خانواده‌ام فکر کنم ولی این‌طور نبوده که پرسپولیس را رها کنم و به سراغ سایر پیشنهاداتم بروم. حالا هم به دنبال ایجاد حاشیه برای تیمم نیستم و همه اتفاقات و مذاکرات یا تصمیم‌گیری برای آینده را به پایان فصل موکول کردم و حالا نمی‌خواهم در مورد آن حرفی بزنم. امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد ضرری به من و پرسپولیس وارد نشود.

7413