گزارش روزنامه جام جم؛ نگرانی وزارت ورزش و تاج بابت شکایت ویلموتس

گزارش روزنامه جام جم؛ نگرانی وزارت ورزش و تاج بابت شکایت ویلموتس

خبرگزاری فوتبالی- در پشت‌پرده قرارداد مارک ویلموتس و شکایت از ایران، اتفاقات تازه‌ای رخ داده است. ایران بعد از یک دفاعیه ضعیف، دفاعیه‌ تازه‌ای را الحاق و برای فیفا ارسال کرده ولی این دفاعیه برای وزارت ورزش نگران‌کننده است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه جام جم، چند روز قبل مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش رفت و با علی‌نژاد معاون وزیر، جلسه‌ای برگزار کرد. در این جلسه یک سوال کلیدی و مهم مطرح شد؛ این‌که آیا لودویگ دلشات، وکیل مورد اعتمادی هست؟ طبق گزارشی که وزارت ورزش از باشگاه تراکتورسازی دریافت کرده، این وکیل سوئیسی در تنظیم لایحه دفاعی-خواسته یا ناخواسته-بازی را به نفع دو بازیکن خارجی این تیم رقم زده بود. در جلسه‌ای که بین تاج و علی‌نژاد معاون وزیر ورزش برگزار شد، رئیس سابق فدراسیون فوتبال هم نگران بود و گفت نمی‌داند آیا این وکیل می‌تواند مشکل را حل کند یا نه؟ علی‌نژاد و وزارت ورزش هم ابراز نگرانی کردند.

جزئیات جلسه

نکته اینجاست که درباره لایحه دفاعی ایران برای پرونده مارک ویلموتس هم بحث شد. تاج اعتقاد داشت لایحه دفاعی ایران قوی نیست و نمی‌توانند با این لایحه  در فیفا مقابل ویلموتس برنده باشند. این باعث نگرانی‌ بیشتر معاون وزیر شد. در این جلسه دو وکیل ایرانی فدراسیون در پرونده هم حضور داشتند و قرار شد تا در این‌باره بیشتر تلاش و کار کنند.

در این جلسه تاج از لایحه دفاعی ویلموتس هم اطلاعاتی داشت. در لابه‌لای بحث‌ها این صحبت مطرح شد که مربی بلژیکی در فیفا ادعا کرده ایران به او بی احترامی کرده است! ویلموتس در لایحه دفاعی خود تاکید کرده حقوقش را به موقع نگرفته و این بی‌احترامی به او به حساب می‌آید. خبرهای رسیده از بوردو، محل زندگی ویلموتس هم حکایت از آن دارد او فعلا جایی مشغول نخواهد شد تا بتواند پولش را از ایران بگیرد. در صورتی که او سال آینده بیکار باشد و البته بتواند در پرونده ایران را شکست دهد، می‌تواند 2میلیون و 250 هزار یوروی دیگر از ایران دریافت کند.

نگرانی وزارت ورزش

ایران قصد دارد در این پرونده بیشتر روی این مساله تاکید کند که ویلموتس بعد از فسخ قرارداد، دوباره روی نیمکت ایران نشست و چنین مساله‌ای غیرقانونی بوده است. ولی معلوم نیست آیا ویلموتس دفاعیه‌ای در این زمینه داشته و سند و مدرکی ارایه کرده یا نه؟ هر چه هست حالا خود  تاج هم به صف نگران‌ها برای قرارداد مارک ویلموتس بلژیکی ملحق شده است و به وزارت ورزش توصیه کرده در این شکایت و شکایت‌کشی مراقب باشد.

این یعنی خود او هم فهمیده که قرارداد بسته شده و آن بند سه ماه حقوق برای فسخ قرارداد، نتیجه قطعی پرونده را مشخص نمی‌کند. ناگفته پیداست او با وجود ادعایی که در رسانه‌ها کرده، به شدت نگران آینده این پرونده است.

1984