ابهامی که ادامه دارد؛ پاداش کی‌روش بابت صعود به جام جهانی 2018

ابهامی که ادامه دارد؛ پاداش کی‌روش بابت صعود به جام جهانی 2018

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم گزارش روزنامه شهروند درباره ابهام در پاداش کارلوس کی‌روش بابت رساندن تیم ملی به جام جهانی 2018 را برایتان انتخاب کردیم:

  • افشاگری بسیار مهم رسانه‌ها در فروردین ٩٩ درباره ریز هزینه‌کرد پاداش ٨‌میلیون دلاری فیفا برای صعود ایران به جام‌ جهانی حقیقتی بسیار مهم را برای جامعه فوتبال روشن کرد اینکه کارلوس کی‌روش برخلاف مفاد قراردادش با فدراسیون ٢٠‌ درصد این پاداش را دریافت کرده ‌است. 
  • انتشار این خبر جنجال بزرگی در فوتبال ایران به راه انداخت و کار به جایی رسید که خزانه‌دار فدراسیون این خبر را تکذیب و تأکید کرد که پاداش پرداختی به کی‌روش ١٠‌درصد مبلغ کل ٨‌میلیون دلار بوده است. با این حال اخیرا مهدی تاج با حضور در برنامه تلویزیونی از توافق با کی‌روش برای سهم ٢٠‌درصد سرمربی سابق تیم‌ملی پرده برداشت.  
  • اولین باری که بحث ابهام در پاداش کی‌روش مطرح شد فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای درباره این موضوع توضیح داد و نوشت:  طی نامه مورخ بیست‌وششم آگوست ٢٠١٨ درخواست پرداخت مبلغ ٨٠٠‌هزار دلار (بابت پاداش صعود به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه براساس قرارداد منعقدشده و با تأخیر پرداخت یک‌ساله) به همراه دو قسط آخر حق‌الزحمه کی‌روش به مبلغ ٧٠٠‌هزار یورو (با تأخیر پرداخت ۶ ماهه) که مجموع آن با تبدیل مبلغ یورو به دلار مبلغ یک‌میلیون و ششصد و هفده‌هزار و دویست و پنجاه و دو دلار است، از سوی فیفا از حساب فی مابین کسر و به حساب کارلوس کی‌روش واریز شده است. 
  • علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون در آن مقطع در شرایطی این توضیحات را ارایه داد که اسناد مالی فیفا به صورت کاملا شفاف مشخص می‌کند که پرداختی یک‌میلیون و ٦٠٠‌هزار دلاری به کی‌روش با عنوان پاداش جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه بوده است. با وجود این در همان مصاحبه با سایت فدراسیون،‌ خزانه‌دار اسناد مکاتبه با فیفا برای پرداخت ٨٠٠‌هزار دلار به کی‌روش را هم منتشر و در مصاحبه‌های خود هم اعلام کرد که در نگارش متن اسناد مالی فیفا، شاید اپراتور فدراسیون جهانی اشتباهاتی داشته است.
  • مهدی تاج در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد بعد از توافق با اعضای هیات رئیسه فدراسیون، پاداش کی‌روش بابت رساندن تیم ملی به جام جهانی، از 10 درصد پاداش فیفا به 20 درصد برسد.
  • علی سلیمانی خزانه‌دار فدراسیون فوتبال البته معتقد است که دریافتی کی‌روش، 10 درصد بوده نه 20 درصد. او گفته: نمی‌دانم چرا آقای تاج این صحبت‌ها را کرده‌اند. من به‌عنوان خزانه‌دار و مسئول مالی فدراسیون فوتبال می‌گویم که پاداش کی‌روش از محل ٨‌میلیون دلار پرداختی فیفا برای صعود به جام‌جهانی ١٠‌درصد بوده و همین مبلغ هم به حساب او به همراه مطالباتش پرداخت شده است.
     

    1984