معبودی: وارد لیگ رباط صلیبی می‌شویم!/ مثل شجاعی و دژاگه تمرین نمی‌کنم

معبودی: وارد لیگ رباط صلیبی می‌شویم!/ مثل شجاعی و دژاگه تمرین نمی‌کنم

خبرگزاری فوتبالی- کاپیتان ماشین‌سازی معتقد است با شروع دوباره بازی‌های لیگ برتر تعداد مصدومان از تعداد بیماران مبتلایان به کرونا بیشتر می‌شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، عزیز معبودی در خصوص بازگشت به تمرینات ماشین‌سازی گفت: من هنوز روی حرف خودم که دو هفته قبل گفته بودم، هستم و تا روزی که در جمع اعضای تیم تست مثبت کرونا داشته باشیم، در تمرینات شرکت نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم به سلامتی خود و خانواده‌ام بیشتر از فوتبال بها بدهم.

 

او با بیان اینکه مسعود شجاعی و اشکان دژاگه هم در تمرینات گروهی تراکتور شرکت نمی‌کنند، ابراز کرد: آنها به‌عنوان کاپیتان‌های ملی همه تجربه کافی را دارند و فوتبال را در سطح حرفه‌ای اروپا دنبال کرده‌اند. پس آنها تصمیم حرفه‌ای گرفته‌اند و من هم مثل آنها تمریناتم را به‌صورت اختصاصی ادامه می‌دهم تا تکلیف مشخص شود.

مدافع ماشین‌سازی درباره تمرینات گروهی این تیم ابراز کرد: تیم ماشین‌سازی تا به امروز تمرین گروهی نداشته و کادر فنی و پزشکی بچه‌ها را به گروه‌های هفت نفره تقسیم کرده‌اند و تمرین می‌دهند. این به معنای تمرین گروهی نیست و شاید بچه‌ها بتوانند خود را از نظر بدنی آماده نگه دارند ولی نمی‌توانند هماهنگی بازی را داشته باشند.

 

معبودی درباره محل تمرینات ماشین‌سازی گفت: بنیان دیزل یک مجموعه ورزشی کاملا حرفه‌ای است که در معدود شهری چنین امکاناتی وجود دارد و امروز مسؤولین تصمیم گرفته‌اند که هر دو تیم تراکتور و ماشین در آن تمرین کنند. این موضوع شاید به چمن فشار بیاورد ولی از نظر بهداشتی و امکانات به نفع تیم‌ها است. هر دو تیم به گروه‌های هفت نفره تقسیم شده‌اند و تمرین می‌کنند که نسبت به زمان موجود به هر گروه، یک روز در میان نوبت می‌رسد.

او پیرامون اعلام برنامه برگزاری لیگ برتر گفت: همه چیز کرونا و ویروس نیست و الان در شرایط فعلی بدن‌های بازیکنان اُفت کرده و با آمادگی این‌چنینی اگر وارد مسابقات شویم، در فشار بازی‌ها مصدوم‌های زیادی خواهیم داد و شاید تلفات مصدومیتی بیشتر از کرونا در فوتبال باشد. متاسفانه باید به بازیکنان فوتبال، ورود به لیگ رباط صلیبی را خوش‌آمد گفت و امیدوارم این تصمیم، فوتبال ایران را یک دهه عقب نبرد.

کاپیتان ماشین‌سازی در خصوص افزایش غایبان تیم‌ها گفت: تمام تیم‌ها بیمار مبتلا به کرونا دارند و از طرفی مصدوم هم می‌دهند. هر تیمی ۱۰ غایب در تمرینات دارد و این شرایط برای برگزاری لیگ برتر مناسب نیست و کیفیت و اعتبار لیگ برتر را پایین خواهد آورد.

معبودی یادآور شد: ما دو هفته‌ی پیاپی در اهواز بازی داریم که وضعیت آن شهر قرمز است. ما باید یک هفته‌ی تمام در شرایط قرمز باشیم و این اصلا قابل درک نیست. همه دلشان برای فوتبال تنگ شده و من هم یکی مثل همه، ولی فوتبال به چه قیمتی؟ امیدوارم مسؤولین فدراسیون بیشتر از این با کرونا شوخی نکنند و تصمیم منطقی‌تری بگیرند.

 

او درباره حق و حقوق بازیکنان درصورت لغو ادامه دیدارهای لیگ برتر گفت: اول این را بگویم که ما فوتبال بازی می‌کنیم که زندگی خوبی داشته باشیم و قرار نیست زندگی خود را فدای فوتبال بکنیم و دوم اینکه باشگاه‌های خصوصی اعلام کرده‌اند حقوق همه را می‌دهند. شهر خودرو در روزهای گذشته پرداختی داشته و آقای زنوزی هم گفته‌اند که ۱۰۰ درصد پرداختی خواهند داشت. مدیران هم گفته‌اند که این هفته ۲۰ درصد به هر دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی پرداخت خواهد شد و در ادامه با همه تسویه حساب می‌شود. این نشان می‌دهد که این فوتبال به زنوزی‌های بیشتری دارد تا نگاه ابزاری به آن کم شود.

7413