گزارش روز؛ مسی زیاد گل بزند بارسلونا قهرمان لالیگا نمی‌شود!

گزارش روز؛ مسی زیاد گل بزند بارسلونا قهرمان لالیگا نمی‌شود!

خبرگزاری فوتبالی – یک گزارش منتشر شده در رسانه مارکا نشان می‌دهد اگر مسی در هفته‌های پایانی بیش از پیش گلزنی کند و بدرخشد، بارسلونا قهرمان نخواهد شد.
به گزارش فوتبالی، لیونل مسی بازیکنی است که تفاوت رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا را رقم می‌زند. او در ۱۶ فصل گذشته  توانسته به همراه بارسلونا ۱۰ بار قهرمان شود و آمار ۶۲ درصد برد بر جای بگذارد. آماری که تنها از ۶۶ درصد برد (۱۲ قهرمانی لالیگا در ۱۸ فصل) بارسلونا کمتر است. او می‌تواند امسال یازدهمین لالیگا در ۱۷ سال را فتح کند اما بهتر است این کار را با تعداد گل‌هایی معمولی انجام دهد.
او در حال حاضر ۳۳ ساله شده و با ۱۹ گل آقای گل فعلی لالیگا است اما گل‌های او در هفته‌های پایانی هیچ وقت نتوانسته مانع از قهرمانی رئال مادرید شود. در واقع دو مرتبه‌ای که رئال مادرید در یک دهه اخیر قهرمان شده (فصل ۱۲-۲۰۱۱ و ۱۷-۲۰۱۶) مسی در بهترین فرم خود بوده و در هفته‌های پایانی هم گل‌های فراوانی به ثمر رسانده است. در فصل ۱۲-۲۰۱۱ مسی توانست در ۱۱ بازی آخر فصل ۱۹ گل به ثمر برساند اما این تعداد هم نتوانست باعث قهرمانی بارسلونا شود. در آن فصل رونالدو در همان تعداد بازی ۱۴ گل زد. ۵ سال بعد هم در ۱۱ بازی پایانی مسی توانست ۱۴ گل بزند اما شاگردان زیدان در حالی که در ۱۱ بازی پایانی، رونالدو تنها ۶ گل زد قهرمان شدند.
این مسئله تنها برابر رئال اتفاق نیفتاده است. در فصل ۱۴-۲۰۱۳ که اتلتیکو مادرید قهرمان شد، مسی در ۱۱ بازی پایانی ۱۱ گل به ثمر رسانده بود اما این آمار باعث نشد تا تیم سیمئونه نتواند قهرمان شود.
حالا و در آستانه آغاز دوباره لیگ، مسی یکی از گزینه‌های مهم ستین برای تیم بارسلونا است تا این تیم لیگ را فتح کند اما به نظر می‌رسد مسئولین بارسا باید دست به دعا بردارند تا مسی آمار فوق‌العاده‌ای نداشته باشد و آن‌ها مانند دوره‌های قبل ناکام نباشند!

1101