دستبرد نایکی به پوما با جذب ستاره فوتبال زنان جهان با 10 برابر کردن قراردادش

دستبرد نایکی به پوما با جذب ستاره فوتبال زنان جهان با 10 برابر کردن قراردادش

پایگاه خبری فوتبالی - نایکی توانست  در مورد اسپانسری آدا هگربرگ ستاره فوتبال زنان، پوما را شکست بدهد. 

به گزارش فوتبالی، اولین زنی که توپ طلا را برد، با قراردادی به ارزش سالانه 1.3 میلیون یورو با آدیداس قرارداد بست که ده برابر بیشتر از قرارداد قبلی این بازیکن با پوما خواهد بود. در حقیقت مبلغ دریافتی هگربرگ به ستارگان فوتبال مردان نزدیک است. به طور مثال کیلیان امباپه سالی 4 میلیون یورو  دریافت می کند و رحیم استرلینگ نیز سالی 2 میلیون یورو از جانب نایکی به حسابش واریز می شود.

مهاجم المپیک لیون که آقای گل تاریخ چمپیونزلیگ زنان است که بدین ترتیب به ستارگان ورزش جهان نظیر لبران جیمز، نائومی اوزاکا، کریستیانو رونالدو، سرنا ویلیامز و نیمار ملحق شد. ستاره نروژی تیم زنان المپیک لیون گفت:" این گام بزرگی در دوران فوتبال من درون و بیرون زمین است. انگیزه بالایی دارم تا بتوانم بخشی از تیم نایکی باشم. عملکرد و بازیهایم باعث شده تا به این جا برسم و می خواهم تاریخ سازی کنم."

هگربرگ یکی از نمادهای فوتبال زنان است که شخصیت کاریزماتیکی دارد. به طور مثال او به علت نابرابری حقوق مردان و زنان در فوتبال دنیا از حضور در جام جهانی اخیر انصراف داد. او در لیون بیش از 300 گل به ثمر رسانده و در سن 24 سالگی جوایز مختلفی نظیر بهترین بازیکن یوفا 2016 ، توپ طلای 2018 را برده و چهارده جام مختلف کسب کرده است.