گزارش روزنامه پرسپولیس؛ نقش وزارت ورزش در قرارداد بیرانوند

گزارش روزنامه پرسپولیس؛ نقش وزارت ورزش در قرارداد بیرانوند

خبرگزاری فوتبالی- روزنامه پرسپولیس درباره اختلاف علیرضا بیرانوند با مدیران این باشگاه به نکته جالبی اشاره کرده است.

به گزارش فوتبالی، دیروز خبرگزاری ایسنا در گزارشی به این موضوع پرداخت که بیرانوند به دنبال تسویه حساب با پرسپولیس قبل از ترک تهران به سمت بلژیک است و از باشگاه خواسته تا علاوه بر پرداخت اصل قراردادش مطالبات او در بندهای آپشن قرارداد را نیز بپردازند.

روزنامه پرسپولیس در شماره امروزش درباره آپشن‌های قرارداد بیرانوند نوشته: ارزش عددی آپشن‌های قرارداد بیرانوند بیش از ۴۰ درصد ارزش قرارداد او عنوان می‌شود. در حال حاضر فقط شاید بتوان روی آپشن ۱۰۰ میلیون تومانی او برای حضور در ۶۰ درصد بازی‌ها مانور کرد. ولی تکلیف آپشن‌های قهرمانی لیگ، قهرمانی جام حذفی و سهمیه آسیایی چه می‌شود؟ آیا با توجه به این که او قبل از پایان لیگ از پرسپولیس می‌رود، آفرها به او تعلق می‌گیرد؟ آیا بخشی از آن‌ها به وی تعلق می‌گیرد؟

از اینجا به بعد گزارش روزنامه هواداری قرمزها جالب می‌شود: بیرانوند بعد از بازگشت از جام‌جهانی همان بیرانوند قبل نبود.او تا زمانی که مسوولان باشگاه مجاب نشدند قرارداد قبلی را به‌ویژه در بخش مالی و شرایط جدایی تغییر دهند به تمرینات نرفت. باشگاه اهرم لازم برای اعمال‌نظر را داشت ولی بیرانوند هیات‌ مدیره را به خط کرد تا دست‌به‌سینه خواسته‌هایش را تأمین کنند. البته در روزهای اخیر مطرح شد که راه آمدن با بیرانوند یک‌جورهایی توصیه وزارت ورزش و جوانان بود. البته به حرف نمی‌شود استناد کرد ولی در آن زمان رفتار هیات‌مدیره هم به شکلی بود که گویی اجباری در کار است.

روزنامه پرسپولیس(پیروزی سابق!) در بخش دیگری از این گزارش به یک مورد دیگر از اختلاف مالی بیرانوند و پرسپولیس پرداخته: گفته می‌شود محمدحسن انصاری‌فرد در مقطعی که توافق سه‌جانبه با باشگاه آنتورپ برای انتقال بیرانوند انجام می‌شد. توافق یا متمم قراردادی را با بیرانوند امضاء کرده است که وی یک و نیم میلیارد تومان از پرسپولیس دریافت می‌کند. در پیگیری از سازمان لیگ به ثبت چنین موردی برنخوردیم ولی صحبت از این می‌شود که مراحل ثبت رسمی این قرارداد، توافقنامه یا متمم انجام‌نشده است ولی وجود دارد و در اختیار بیرانوند است.

1984