ژروم بواتنگ: قتل جرج فلوید جنایتی بی پروا بود

ژروم بواتنگ: قتل جرج فلوید جنایتی بی پروا بود

پایگاه خبری فوتبالی - ژروم بواتنگ مدافع بایرن مونیخ و بازیکن اسبق تیم ملی آلمان به مرگ جرج فلوید پلیس امریکا توسط پلیس آمریکا واکنش نشان داد. بواتنگ در این باره در مصاحبه با اسکای اسپورت گفت" این یک قتل بی پروا بود که تصاویرش توسط دوربین ها ضبط شد. برای من هم این اتفاق تلفیقی از احساسات مختلف را نظیر ناراحتی و دلسوزی را ایجاد کرد."

به گزارش فوتبالی، این مدافع 31 ساله نیز زمانی در برلین در کنار برادرش و والدینش مورد توهین های نژادپرستانه قرار گرفته است. وی افزود:" البته همچنان در برخی از محیط ها و استادیوم ها این توهین ها وجود دارند."

اعتراض های جهانی علیه نژادپرستی از نظر بواتنگ نشان داده اتحاد اجتماع است که اتفاق خوب و خوشایندی به شمار می رود. وی افزود:"افراد زیادی فرهنگ سیاهپوستان را دوست دارند. این مهم است که بتوان از این فرهنگ دفاع کرد. البته این اتفاق نباید یک اتفاق دو هفته ای باشد بلکه باید در طول بلندمدت تثبیت شود تا تغییر ذهنیت به صورت کامل به وجود بیاید."

فلوید در روز 25 می توسط پلیس آمریکا به قتل رسید. مرگ وی اعتراضاتی گسترده را آمریکا و سرتاسر دنیا ایجاد کرد که این مسئله و واکنش تند دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به معترضان باعث شد تا اعتراضات بازتاب جهانی داشته باشند.