چرا بایرن مونیخ نمی‌تواند ستاره پنجم را روی لباسش قرار دهد؟

چرا بایرن مونیخ نمی‌تواند ستاره پنجم را روی لباسش قرار دهد؟

خبرگزاری فوتبالی - بایرن در آستانه کسب مقام قهرمانی بوندسلیگا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ و سی امین عنوان قهرمانی خود در این رقابت ها قرار گرفته است، اما آن طور که فوتی هدلاینز گزارش کرده به دو دلیل مجاز به درج ستاره پنجم روی لوگوی خود نخواهد بود.

به گزارش فوتبالی، دلیل اول اینکه یکی از قهرمانی های بایرن مربوط به سال ۱۹۳۲ و پیش از آغاز بوندسلیگا با فرمت کنونی است که موجب شده تا حتی با قهرمانی در فصل جاری، تعداد قهرمانی های بایرن در فرمت برگزاری حرفه ای بوندسلیگا به عدد ۳۰ نرسد. دلیل دوم و البته مهم تر این است که هنوز قانونی برای اعطای ستاره پنجم از سوی سازمان برگزاری بوندسلیگا وضع نشده است! طبق قوانین بوندسلیگا هر تیم در ازای ۳ قهرمانی یک ستاره، در ازای ۵ قهرمانی دو ستاره، در ازای ۱۰ قهرمانی سه ستاره و به ازای ۲۰ قهرمانی مجاز به درج چهار ستاره بالای لوگوی خود خواهد بود. نکته مهم در این بین مشخص نبودن تعداد قهرمانی لازم برای اعطای ستاره پنجم است و در حال حاضر انتظار می رود پس از ۱۰ و ۲۰ قهرمانی برای سه و چهار ستاره، عدد ۳۰ برای ستاره پنجم تعریف شود.
اما این احتمال نیز وجود دارد که با توجه به سیر پلکانی از ۵ به ۱۰ و از ۱۰ به ۲۰، تعداد قهرمانی مورد نیاز برای دریافت ستاره پنجم بوندسلیگا عدد ۴۰ تعیین شود.

1101