مدیرروستا: لیگ برتر فوتبال به صورت متمرکز برگزار شود

مدیرروستا: لیگ برتر فوتبال به صورت متمرکز برگزار شود

خبرگزاری فوتبالی، علی‌اصغر مدیرروستا، پیشکسوت فوتبال کشورمان پیشنهاد کرد ادامه رقابت‌های فوتبال کشورمان به صورت متمرکز و با سرعت برگزار شود.

به گزارش فوتبالی به نقل تسنیم، علی‌اصغر مدیرروستا درباره اعتراض برخی تیم‌های لیگ برتر فوتبال به آغاز مجدد این مسابقات اظهار داشت: برخی کشورها که فاصله  اجتماعی را خیلی بهتر از ما رعایت می‌کنند، بازی‌ها را آغاز کرده‌اند که موجب شده است دست فدراسیون باز شود. زمانی که کرونا در کشور شیوع یافت و برخی دوستان می‌گفتند لیگ تعطیل شود، خودشان تمرین می‌کردند و این نشان می‌دهد که پروتکل‌ها را رعایت نکردیم.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه از همه چیز مهمتر است، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال باید لیگ برتر را آغاز کند. البته اخیراً شیوع ویروس کرونا بیشتر شده که این به خاطر بازگشایی اماکن مختلف است. شاید آغاز مسابقات از تاریخی که سازمان لیگ اعلام کرده است، به تأخیر بیفتد، اما اگر خود تیم‌ها بخواهند، می‌توان رقابت‌ها را در موعد مقرر برگزار کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان در این باره که تست مجدد برخی تیم‌ها، منفی اعلام شده است و برخی می‌گویند تعدادی از تیم‌ها آمار اشتباه اعلام می‌کنند، به تسنیم گفت: امیدوارم اعدادی که توسط باشگاه‌ها اعلام می‌شود، دروغ نباشد، چون راستگویی به ما بیشتر کمک می‌کند. شنیدم تست این بازیکنان منفی شده است که از این بابت خیلی خوشحالم.

مدیرروستا درباره مشکلات مالی باشگاه‌ها و ناتوانی آنها در تأمین امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: هزینه‌های بالا خیلی تأثیرگذار است. مالکان باشگاه‌های خصوصی شرایط سختی دارند و شرایط مالی هم مزید بر علت شده است تا خیلی‌ها بگویند لیگ تعطیل شود، چون باشگاه‌ها در این صورت از پرداخت بخشی از مطالبات معاف می‌شوند. تأمین اتاق‌های یک تخته به تعداد اعضای تیم‌ها و شرایط ویژه برای پروتکل‌های بهداشتی مشکل است و اگر مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود، بهتر و سریع‌تر است. 

«ادامه لیگ برای تیم‌های بالای جدول یا در خطر سقوط، بسیار مهم است و بهتر است دیدارهایی که این تیم‌ها یک سر آن نیستند، برگزار نشود.»، وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد، تعداد بازی‌ها کاهش می‌یابد و مسابقات سریع‌تر به پایان می‌رسد. برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز، سرعت بالاتری دارد و تیم‌های استان‌هایی چون خوزستان که با شرایط قرمز کرونا مواجه هستند، باید در استانی سفید به میدان بروند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا شهرهای مختلف، امکانات لازم برای پروتکل‌های بهداشتی را دارند یا خیر، اظهار داشت: تیم‌های دولتی و خصوصی ما مشکل مالی دارند و تأمین این هزینه‌ها برای آنها سخت است. ما از بیرون اظهارنظر می‌کنیم و در جایگاه آنها قرار نداریم. اگر این مشکلات وجود نداشته باشد که وجود دارد، رعایت موازین بهداشتی برای جلوگیری از کرونا خیلی خوب است. برگزاری متمرکز مسابقات در استان‌هایی که امکانات لازم را دارند، بسیاری از مشکلات را کاهش می‌دهد.

مدیرروستا در این باره که بهتر است ادامه لیگ برتر برگزار شود یا خیر، تصریح کرد: نظرات خیلی متفاوت است. تیم‌های بالا و پایین جدولی نظرات متفاوتی دارند و باید تصمیمی حاصل خردجمعی گرفته شود. باید از همه مدیران باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول و نیز چند کارشناس خبره دعوت شود و آنها با تعامل با یکدیگر، به نتیجه واحدی برسند. هر کسی نظر خودش را دارد و اگر پرسپولیس با توجه به اختلاف امتیاز خود به‌عنوان قهرمان معرفی شود، سایر تیم‌ها اعتراض می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید برای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم‌گیری شود و نیز باید به تیم‌های دسته اولی توجه کرد، گفت: می‌گویند لیگ برتر 18 تیمی نمی‌شود و تیم‌های لیگ یکی هم یک سال زحمت کشیده‌اند. همه این مسائل، بازار را آشفته کرده است و باید تصمیمی بگیریم که نه سیخ بسوزد، نه کباب. اگر لیگ تعطیل شود، فوتبال ما یک سال عقب می‌افتد که البته  مهم نیست، چون سلامتی از همه چیز مهمتر است.

9697