روایتی از عجیب‌ترین ضربات پنالتی تاریخ؛ وقتی داور برنده را بازنده کرد!

روایتی از عجیب‌ترین ضربات پنالتی تاریخ؛ وقتی داور برنده را بازنده کرد!

خبرگزاری فوتبالی – ۳۰ ژانویه ۱۹۷۵ یکی از عجیب‌ و غریب‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال اسپانیا اتفاق افتاد که داور در آن اشتباه فاحشی در ضربات پنالتی انجام داد.
به گزارش فوتبالی، دو تیم کارابانچل و مایورکا در چهارچوب رقابت‌های جام حذفی اسپانیا به مصاف هم می‌رفتند که در آن زمان به جام ژنرال معروف بود. کارابانچل بازی برگشت را ۳-۱ برنده شد تا با توجه به بازی رفت، نتیجه ۳-۳ مساوی شود. در آن زمان قانون گل زده در زمین حریف وجود نداشت و دو تیم به بازی در وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی می‌پرداختند.
در آن زمان دو تیم در ۵ پنالتی اول ۴-۴ به تساوی رسیدند و کار به پنالتی‌های تک تک رسید. در پنالتی چهاردهم (پنالتی هفتم هر تیم)، ‌کارابانچل پنالتی خود را از دست داد و مایورکا به گل رسید و برنده مشخص شد اما داور بازی،‌ کارلوس رابادان قوانین را اشتباه متوجه شده بود و تصور می‌کرد هر تیمی باید در ست‌های ۵ تایی برنده شود نه پنالتی‌های تک به تک. او به همین دلیل پنالتی‌ها را تا ۱۰ پنالتی تیم ادامه داد که دو تیم در پایان آن به تساوی رسیدند. به همین دلیل رابادان درخواست کرد هر تیم ۵ پنالتی دیگر (یک سری جدید) بزند تا برنده مشخص شود. در نهایت هر تیم ۱۵ پنالتی زد و مجموعا ۳۰ پنالتی زده شد. کارابانچل برنده شده بود؛ تیمی که باید ۱۶ پنالتی زودتر، حذف می‌شد.
کمیته داوران بعدها اشتباه داور را متوجه شد و مایورکا را به دور بعد فرستاد. رابادان هم ۱۸ بازی محروم شد. سال‌ها بعد درباره آن بازی صحبت کرد و گفت: چگونه می‌توانم آن را به خاطر نداشته باشم؟ پس از تلاش فراوان از دسته دوم به دسته اول رسیده بودم و می‌توانستم در این سطح داوری کنم اما پس از آن اتفاق به داوری در دسته سوم تنزل داده شدم.
ماکاریو،‌ بازیکن تیم مایورکا درباره آن بازی گفت: ما برنده شده بودیم پس شروع به اعتراض کردیم اما بازیکنان مانند حالا به اعتراض نمی‌پرداختند پس به پنالتی زدن ادامه دادیم.

1101