درخواست میزبانی ایران ثبت شده است

درخواست میزبانی ایران ثبت شده است

خبرگزاری فوتبالی- درخواست میزبانی ایران برای برگزاری جام ملت های 2027 از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت شده است و در موعد تعیین شده مورد بررسی قرار می گیرد. 

به گزارش فوتبالی به نقل از ورزش سه، در روزهای اخیر شایعه شده بود این درخواست از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت نشده است. نشریه استاد الدوحه هم به بررسی این درخواست از سوی فدراسیون فوتبال پرداخته است. ایران – قطر و عربستان سه مدعی جدی برگزاری این بازی ها هستند که قطری ها می گویند شانس بیشتری برای تصاحب این امتیاز نسبت به کشورهای ایران و عربستان خواهند داشت چرا که قطر قرار است دو سال دیگر برگزار کننده جام جهانی 2022 باشد. 

 

عباس ترابیان - مسئول سابق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال ایران و بازرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به این سوال که آیا ایران شانسی برای میزبانی این بازی ها دارد؟ گفت: « واقعیت این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای میزبانی به ایران  نگاه سطحی نخواهد داشت و امکانات فعلی را مورد ارزیابی قرار نمی دهد. ابتدای باید از سوی نهادهای دولتی به خصوص وزارت امور خارجه – گمرگ ایران – بانک مرکزی  و... تضمین های لازم به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده شود. این ها باید در زمان برگزاری مسابقات در ایران همه گونه همکاری لازم و مد نظر را با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشند. بعد از این تضامین بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا امکانات شهرها از جمله فرودگاه و هتل و هم چنین استادیوم ها را مورد بررسی قرار می دهند. در صورتی که نتایج این بازرسی ها مثبت باشد کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر برگزاری بازی ها به کشور میزبان حتی کمک مالی خواهد کرد تا سطح کیفی امکانات لازم را به حد ایده آل و مد نظر نزدیک کند. به واقع می توان گفت در چنین شرایطی ایران هم یکی از نامزدهای برگزاری بازی های جام ملت ها در سال 2027 است و طبیعتا به شرطی میزبان خواهد شد که عزم ملی برای گرفتن این امتیاز وجود داشته باشد. به واقع اگر این درخواست تنها خواست فدراسیون فوتبال باشد بعید است کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را به ایران اعطاء کند. ما باید از این اتفاق خرسند باشیم. اگر میزبانی را تصاحب کنیم برای دو تا سه هفته به صدر اخبار جهانی خواهیم رفت و این از نظر سیاسی هم به سود ما است. دولت باید در این مسیر همه گونه همکاری را با فدراسیون فوتبال انجام دهد.»

9697