بازیکن سابق بارسلونا: جهان بدون سیاه‌پوستان خسته کننده خواهد بود

بازیکن سابق بارسلونا: جهان بدون سیاه‌پوستان خسته کننده خواهد بود

خبرگزاری فوتبالی – بواتنگ درباره نژادپرستی و مبارزه با آن پیشنهاد جدیدی ارائه داده است
به گزارش فوتبالی،‌ کوین پرینس بواتنگ در گفت و گو با اسکای اسپرت گفته: یک کار انجام دهید. انسان‌های سیاه پوست را از ورزش و سینما خط بزنید. چه اتفاقی می‌افتد؟ خسته کنند خواهد بود!  دوست دارم روزی داشته باشیم که هیچ سیاه پوستی سر کار نرود. شاید این کار را در روز تولد جورج فلوید انجام دهیم. نه به دلیل بی احترامی به محل کارمان، بلکه به افتخار جامعه سیاهان. خودم هم این کار را انجام می‌دهم. تصور کنید چه پیامی خواهد داشت اما سفیدپوستان هم در کنار ما باشند و بگویند تمرین نمی‌کنم، کار نمی‌کنم یا بازی نمی‌کنم. فکر کنید روز بازی باشد و یک پیام بزرگ برای همه شکل بگیرد. دوست دارم حرکتی انجام بدهم زیرا انگار اتفاقی رخ نمی‌دهد. همیشه تراژدی اتفاق می‌افتد و پس از آن همیشه دیر می‌رسیم.
بواتنگ در زمان حضور در میلان در زمین بازی مورد حملات نژادپرستی قرار گرفته که در این رابطه گفته: خروج من از زمین پیام بسیار قدرتمندی بود اما فکر می‌کنم این روزها مردم از محرومیت می‌ترسید. باید مانند یک زنجیره در کنار هم باشیم و یکدیگر را باور کنیم. می‌گفتند بازی دوستانه است اما من در آن لحظه به دوستانه بودن بازی فکر نمی‌کردم زیرا چیز بزرگتری درون من اتفاق می‌افتاد که درباره بازی نبود. حتی اگ لیگ قهرمانان هم بود از بازی بیرون می‌رفتم. بحثی وجود ندارد. آیا می‌خواهیم قوی باشیم؟ در کنار هم باشیم و چیزی را تغییر دهیم؟
مهاجم تیم فیورنتینا در پایان گفته: جامعه کار زیادی در این رابطه انجام نمی‌دهد. باید بلندتر فریاد بزنیم و از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم. بعضی‌ها می‌گویند ۱۰۰ نفر دنبال کنند دارم اما اگر ۵۰ نفر از آن‌ها را همراه خود کند و سفیدپوستان هم حامی باشند،‌ قدرت زیادی وجود خواهد داشت. هیچ‌کس به اندازه کافی تلاش نمی‌کند. هشتگ کافی نیست. انتشار یک تصویر سیاه کار آسانی است. اقدام بدی نبود اما ناراحت هستم که بسیاری از مردم آن را ساده انگاشتند.

1101