قطع همکاری آدیداس با اوزیل به خاطر جنجال‌هایی مثل عکس با اردوغان

قطع همکاری آدیداس با اوزیل به خاطر جنجال‌هایی مثل عکس با اردوغان

پایگاه خبری فوتبالی - بحران جهانی کرونا و خراب شدن چهره مسعود اوزیل هافبک آلمانی باعث شده است تا آدیداس قید همکاری با هافبک آلمانی را بزند.

به گزارش فوتبالی، آدیداس تصمیم گرفته است که با اوزیل قطع همکاری کند و بدین ترتیب هافبک آلمانی درآمد سالانه 3.5 میلیون یورویی خود از قرارداد با این تولیدی لباس آلمانی را از دست خواهد داد.

اوزیل در سال 2013 و در زمان حضورش در اسپانیا، با نایکی قطع همکاری کرد و به آدیداس ملحق شد اما به نظر می رسد که شرکت آلمانی از رفتارهای بازیکن آرسنال و وجهه تبلیغاتی او راضی نیست و به همین خاطر به این قرارداد خاتمه می بخشد.

اوزیل در سال های اخیر با صحبت ها و رفتارهایش جنجال های زیادی ایجاد کرده است و به همین خاطر آدیداس قید همکاری با او را زده است. یکی از جنجالی ترین کارهای اوزیل مربوط به عکس گرفتنش با اردوغان رییس جمهور ترکیه در سال 2018 در هر لندن بود. اوزیل چند ماه بعد از آن از حضور در تیم ملی آلمان انصراف داد چرا که حس می کرد که  به خاطر عکس گرفتن با اردوغان به او بی احترامی شده و مورد توهین های نژادپرستانه قرار گرفته است. از سویی اردوغان یکی از مدعوین جشن عروسی اوزیل با مدل ترکیه ای، آمینه گولشه بود.

جنجال دیگر اوزیل مربوط به دسامبر همان سال بود که از سکوت مسلمانان نسبت به نقض حقوق بشر در چین انتقاد کرد.  اوزیل نوشته بود:" در چین مساجد را بسته اند، آنها را از تحصیل محروم می کنند، روحانی های مسلمان را می کشند. مردهایشان را به کار اجباری وادار می کنند اما مسلمانان سکوت کرده اند."

حرفهای اوزیل باعث شد تا از نسخه چینی بازی Pro Evolution Soccer کنار گذاشته شود که یکی از محبوب ترین بازیهای ویدیویی در دنیاست و همچنین بازی آرسنال و منچسترسیتی در چین نیز لغو شد. همچنین مسعود یکی از سه بازیکن آرسنال بود که با کاهش دستمزدش به خاطر ویروس کرونا مخالفت کرد، موردی که با دلخوری هواداران آرسنال همراه شد.