عاقبت جدایی رونالدو از رئال مادرید؛ خداحافظی با جوایز انفرادی

عاقبت جدایی رونالدو از رئال مادرید؛ خداحافظی با جوایز انفرادی

خبرگزاری فوتبالی – تقریبا ۲ سال از روزی که کریستیانو رونالدو رئال مادرید را ترک کرد و به یوونتوس پیوست، سپری شده. ۲ سالی که نه برای رئال مادرید خوب بوده و نه برای رونالدو آن‌قدر پر افتخار بوده.
به گزارش فوتبالی، رونالدو، ژوئن ۲۰۱۸ مادرید را به مقصد تورین ترک کرد. از روز اول این جدایی، رئال انگار در خط حمله طلسم شد و خود رونالدو هم در زمینه کسل جوایز انفرادی دیگر موفقیت کسب نکرد و تنها جایزه‌ای که گرفت، جایزه برترین بازیکن سال سری آ بود.
توپ طلا اولین شکار از دست رفته رونالدو بود. ابتدا مودریچ و سپس مسی، ‌این جایزه را تصاحب کردند. جایزه برترین بازیکن سال فیفا هم دیگر جایزه‌ای بود که از دست رونالدو پر کشید تا مسی آن را تصاحب کند. رونالدو در کسب این جایزه حتی به رتبه دوم هم نرسید و پس از فن دایک سوم شد.
یکی از ویژگی‌های همیشگی کریس، توانایی قهار گلزنی بود که آن هم با افتی نسبی مواجه شد. رونالدو تنها ۲۱ گل زد و قافیه را در جایزه کفش طلای اروپا (برترین گلزن لیگ‌های معتبر اروپایی) هم به مسی باخت زیرا ۳ فصل است مسی این جایزه را تصاحب می‌کند.
رونالدو برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان است و ۱۲۸ گل او فاصله خوبی با ۱۱۴ گل مسی دارد اما در فصل گذشته  او تنها ۶ گل به ثمر رساند که در مقایسه با ۱۲ گل مسی، آمار خوبی به شمار نمی‌رود. قبل از انتقال او به ایتالیا، او ۶ بار با رئال مادرید و یک بار هم با منچستریونایتد توانسته بود بهترین گلزن فصل لیگ قهرمانان شود. رونالدو حتی عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را هم که در سال‌‌ای ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به دست آورد را هم از دست داد و این عنوان نصیب مودریچ و فنن دایک شد.
تنها جایزه داخلی که به نظر می‌رسد به راحتی توسط رونالدو کسب شود کفش طلای سری آ بود اما این بازیکن نتوانست آقای گل سری آ شود و پیچیچی به فابیوکوالیارلا با ۲۶ گل رسید. در حالی که رونالدو ۲۱ گل زده بود. امسال هم ایموبیله ۲۷ گل زده و با ۶گل اختلافی که با رونالدو ایجاد کرده فاصله کمی تا کسب این جایزه دارد.
آیا رونالدو با ترک رئال مادرید با روزهای خوش، خداحافظی کرده است؟

1101