گزارش روز؛ ۱۰ خرید برتر مورینیو برای چلسی

گزارش روز؛ ۱۰ خرید برتر مورینیو برای چلسی

خبرگزاری فوتبالی – یکی از سایت‌های اروپایی ۱۰ خرید برتر مورینیو برای چلسی را بررسی کرده است.
به گزارش فوتبالی، سال‌ها پیش و در کنفرانس معارفه خوزه مورینیو، ‌این مربی پرتغالی خود را آقای خاص خواند. او به تازگی از پورتویی که قهرمان اروپا شده بود به چلسی پیوسته بود تا در این تیم راه پرافتخارش را ادامه دهد.
مورینیو علاوه بر دانش فنی و تاکتیک‌های منحصر به فردش در زمینه خرید بازیکن هم تبحر خوبی دارد. یکی از سایت‌های اروپایی ۱۰ خرید عالی او برای چلسی را بررسی کرده است:
۱۰- نمانیا ماتیچ
جانشین بالاک در چلسی شد و توانست به همراه آبی‌پوشان ۲ بار قهرمان لیگ برتر شود.
۹- فلورنت مالودا
او در جولای ۲۰۰۷ خریده شد. ۲ ماه بعد مورینیو از چلسی رفت اما مالودا ۲۲۸ بار برای این تیم به میدان رفت و با ۴۵ گل و ۴۳ پاس گلش موفقیت‌های زیادی با چلسی کسب کرد.
۸- دیگو کاستا
یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت چلسی در لیگ برتر بود که ۲۰ بار برای این تیم گلزنی کرد تا مورینیو در دوره دوم حضورش در لندن هم به قهرمانی برسد.
۷- اوبی میکل
شاید چهره رسانه‌ای جذابی نداشت اما ۳۷۲ بار برای چلسی بازی کرد تا هم قهرمان اروپا شود و هم قهرمان انگلیس.


۶- سس فابرگاس
روزهای بسیار خوبی در چلسی داشت و هماهنگی عالیش با دیگو کاستا باعث شد تا ۲ بار قهرمان لیگ شود و در جام حدفی و اتحادیه هم به قهرمانی برسد.
۵- پائولو فریرا
او به همراه مورینیو از پورتو به چلسی آمد و با ۲۱۴ بار پیراهن آبی‌ها را بر تن کرد. او هر چه جام می‌خواست کسب کرد.
۴- مایکل اسین
او از مورینیو به عنوان پدر یاد می‌کند. اسین بدون شک در زمانی که پیراهن چلسی را بر تن می‌کرد یکی از بهترین هافبک‌های دنیا بود. ۲ قهرمانی لیگ، ۴ جام حذفی و یک قهرمانی در اروپا ماحصل فعالیت او در چلسی بود.
۳- ریکاردو کاروالیو
او هم به همراه مورینیو از پورتو به چلسی آمد و زوجی رویایی به همراه جان تری ساخت. کاروالیو پس از چند قهرمانی در چلسی به رئال پیوست تا آن جا هم زیر نظر مورینیو کار کند.
۲- اشلی کول
او در زمان حضورش در چلسی بترین مدافع چپ دنیا بود و توانست علاوه بر قهرمانی داخلی در اروپا هم با چلسی به موفقیت برسد. هم در لیگ قهرمانان و هم در لیگ اروپا.
۱-دیدیه دروگبا

دروگبا یکی از اسطوره‌های چلسی است و در تنها قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان هم نقشی اساسی داشت. او در ۲ مقطع برای چلسی بازی کرد و به معنای واقعی کلمه بهترین خرید مورینیو برای چلسی بود.  ۱۰۴ گل برای چلسی زد و در ۸ باشگاه بازی کرد اما همه او را با پیراهن چلسی می‌شناسند.

1101