اعتراض سراسری به نژادپرستی در آمریکا؛ وقتی فوتبال هم سیاه‌پوش شد

اعتراض سراسری به نژادپرستی در آمریکا؛ وقتی فوتبال هم سیاه‌پوش شد

خبرگزاری فوتبالی – روز گذشته بسیاری از ستارگان دنیای فوتبال از تیم‌های معتبر اروپایی و غیر اروپایی به انجام چالش Blackout Tuesday پرداختند تا اعتراض خود را به نسبت به نژاد پرستی و مرگ جورج فلوید در آمریکا نشان دهند.
به گزارش فوتبالی، فلوید سیاه پوست هفته گذشته در حالی که زانوی یک افسر پلیس در مینه‌سوتای آمریکا بیش از ۸ دقیقه روی گلویش بود جان خود را از دست داد. این مسئله باعث خشم بسیاری از مردم دنیا شد. خواننده‌ها و افرادی که در صنعت موسیقی فعالیت داشتند روز جمعه تصمیم گرفتند کمپینی به نام Blackout Tuesday ایجاد کنند و در روز ۲ ژوئن (دیروز) با انتشار یک عکس سیاه، به حمایت از مردم سیاه پوست بپردازند.

این کمپین با استقبال تمام اقشار جامعه مواجه شد و اهالی فوتبال هم به این کمپین پیوستند و یک تصویر سیاه را با هشتگ Blackout Tuesday در اینستاگرام منتشر کردند. مارکوس رشفورد، تامی آبراهام، جیدن سانچو، اشرف حکیمی، کیلین امباپه‌ پل پوگبا، آندرا پیرلو و... از کسانی بودند که تصویر مذکور را در صفحه شخصی‌شان منتشر کردند.
پوگبا در صفحه فیس بوک خود نوشته: چند روز گذشته در حال فکر بودم که چگونه احساس خود بابت آنچه در مینه‌سوتا اتفاق افتاد نشان دهم. احساس خشم، حقارت، مورد نفرت قرار گرفتن و درد داشته‌ام. برای جورج و تمام افارد سیاه پوست که هر روز در دنیا مورد نژادپرستی قرار می‌گیرند ناراحتم.
گفتنی است حساب رسمی بسیاری از تیم‌ها مانند بایرن مونیخ و بارسلونا و آرسنال هم از انجام چالش باز نماندند و آن‌ها هم با انتشار یک عکس سیاه، اعتراض خود را به نژاد پرستی در جهان نشان دادند.

1101