اینفانتینو: بازیکنانی که از فلوید حمایت می‌کنند، نباید تنبیه شوند

اینفانتینو: بازیکنانی که از فلوید حمایت می‌کنند، نباید تنبیه شوند

پایگاه خبری فوتبالی - جیانی اینفانتینو رییس فیفا به شایعه تنبیه شدن بازیکنانی نظیر اشرف، سانچو، مک کنی و تورام توسط فدراسیون فوتبال آلمان به خاطر حمایت از جرج فلوید، شهروند سیاهپوست کشته شده توسط پلیس آمریکا واکنش نشان داد. اینفانتینو خواستار اتحاد اجتماعی شد و گفت که بازیکنانی که از این مرد سیاهپوست حمایت کرده اند، نباید تنبیه شوند.

به گزارش فوتبالی، جیانی اینفانتینو در مورد مرگ جرج فلوید و واکنش های فوتبالیست ها گفت:" برای این که تردیدها را رفع کنم باید بگویم که در تورنمنت های زیر نظر فیفا، رفتارهایی شبیه کارهایی که بازیکنان در بوندسلیگا انجام داده اند، شایسته تحسین است و نه تنبیه. همه ما باید به نژادپرستی و هر گونه بی اخلاقی "نه" بگوییم. همه باید به خشونت و هر گونه نوعی از خشونت پاسخ منفی بدهیم."

در حقیقت فیفا خود را با برون ریزی احساسات توسط بازیکنان مختلف پس از مرگ تراژیک جرج فلوید همسو می داند. فدراسیون فوتبال آلان هر گونه پیام سیاسی در بازیهای فوتبال را ممنوع کرده است و شایعاتی در مورد تنبیه بازیکنانی که از فلوید حمایت کرده اند، وجود داشت. اینفانتینو در ادامه گفت:" فیفا کاملا عمق احساسات و دغدغه های بسیاری از فوتبالیست ها را در مقابل شرایط تراژیک نظیر جرج فلوید درک می کند. فدراسیون های تحت نظر نیز باید به احساسات جمعی احترام بگذارند."