داستان قاطع‌ترین برد تاریخ لیگ برتر انگلیس؛ فرگوسن: گل دهم را نزنید!

داستان قاطع‌ترین برد تاریخ لیگ برتر انگلیس؛ فرگوسن: گل دهم را نزنید!

خبرگزاری فوتبالی – رکورد قاطع‌ترین برد لیگ برتر انگلیس در اختیار منچستر یونایتد است. قاطع‌ترین بردی که داستان جالبی دارد.
به گزارش فوتبالی، سیتی توانسته در لیگ برتر ۸ گل بزند اما رکورد قاطع‌ترین برد در لیگ برتر در دستان یونایتد با ۹ گل زده است. در سال ۱۹۹۵ تیم ایپسویچ به اولدترافورد می‌رود تا ددیار برگشت لیگ برتری خود برای این تیم را انجام دهد. آن هم در شرایطی که دیدار رفت را ۳-۲ برنده شده بود.
در این بازی کانتونا محروم بود. دقیقه ۱۵ بازی روی کین برای اولین بار دروازه حریف را باز کرد ۴ دقیقه بعد اندی کول حساب کار را ۲-۰ کرد، دقیقه ۳۷ هم حساب کار ۳-۰ شد تا یونایتدی‌ها با همین نتیجه به رختکن بروند. فرگوسن در بین دو نیمه تیم خود را تهییج کرد تا به ۶ گل زده برسند که این اتفاق با هتریک کول و درخشش هیوز رخ داد اما عطش یونایتد فروکش نکرد. دقیقه ۶۵، اندی کول گل چهارم خود را به ثمر رساند و ۱۸ دقیقه به پایان بازی، پل اینس گل هشتم منچستر را وارد دروازه حریف کرد.



در ۱۲ سال گذشته تا آن تاریخ هیچ بازیکنی نتوانسته بود ۵ گل در یک بازی به ثمر برساند اما اندی کول گل نهم منچستر را زد تا خودش هم رکورد شکنی کند. رکوردی که البته در سال ۹۹ توسط شیرر شکسته شد.
نکته جالب شعار تماشاگران بود. یونایتدی‌ها فریاد می‌زدند ما گل دهم را می‌خواهیم! و ایپسویچی‌ها هم می‌گفتند:ما یک گل می‌خواهیم!
بعدها نویسنده کتاب زندگی‌نامه فرگوسن گفته، سر الکس آرزو می‌کرده تیمش گل دهم را به ثمر نرساند زیرا برای سرمربی رقیب جورجو برلی، احساس شرمندگی می‌کرده است.
این بازی در ادامه لیگ باعث قهرمانی یونایتد نشد و تنها تفاضل آن‌ها را بهبود بخشید زیرا بلکبرنی‌ها با یک امتیاز بیشتر قهرمان شدند.
این پیروزی پرگل بدترین روز دروازه‌بان ایپسویچ نبود. کریگ ارست، در سال ۲۰۰۰ و در حالی که پیراهن وستهم را بر تن می‌کرد در مقابل یونایتد قرار گرفت و ۷ گل خورد. پس از بازی گزارشگر BBC از او پرسید تو خیلی از بازی در اولدترافورد خوشت نمی‌آید کریگ؟ و او پاسخ داد: خیر!

1101