ارزشمندترین بازیکنان جهان؛ امباپه در صدر، مسی سوم

ارزشمندترین بازیکنان جهان؛ امباپه در صدر، مسی سوم

پایگاه خبری فوتبالی - مرکز تحقیقات KPMG لیستی از ارزشمندترین فوتبالیست های حال حاضر دنیا منتشر کرده است.

به گزارش فوتبالی، برای این رده بندی 4183 بازیکن در ده لیگ بزرگ اروپا مورد بررسی قرار گرفته اند. برای این رده بندی، قیمت بازیکنان در صورت لغو لیگ هایشان به خاطر کرونا 26.5 درصد کم شده و در صورت برگزاری بازیها بدون تماشاگر 17.7 درصد. بدیهتا امباپه با توجه به ناتمام ماندن لیگ فرانسه در دسته اول است.

KPMG قیمت امباپه را 177 میلیون یورو تعیین کرده است که به نظر می رسد بحران کرونا باعث شده تا او به عنوان ارزشمندترین بازیکن جهان دچار افت قیمت شدیدی شود. این بازیکن فرانسوی در ماه فوریه 225 میلیون یورو در این رده بندی ارزش داشت و حالا قریب به 50 میلیون یورو افت کرده است. رئال مادرید در نظر دارد که امباپه را در سال 2021 یعنی در فاصله یک سال مانده به اتمام قراردادش با پی اس جی بخرد.

در این رده بندی، نیمار با 137 میلیون یورو در رده دوم جای گرفته است. با توجه به شروع احتمالی لیگ انگیس، استرلینگ با 134 میلیون یورو در رده سوم قرار دارد و لیونل مسی آرژانتینی با قیمتی مشابه در همین رتبه قرار دارد. در حقیقت لالیگا هم قرار است از اواخر خرداد آغاز شود.

محمد صلاح از لیورپول با 131 ، جیدون سانچو از دورتموند با 127، سادیو مانه از لیورپول با 123، هری کین از تاتنهام با 117 میلیون یورو در رده های بعدی هستند.