موج حمایت از جرج فلوید در فوتبال جهان؛ از سانچو تا اشرف و امباپه

موج حمایت از جرج فلوید در فوتبال جهان؛ از سانچو تا اشرف و امباپه

پایگاه خبری فوتبالی - کشته شدن جرج فلوید، مرد سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس سفیدپوست آمریکا جنجال بزرگی را در روزهای اخیر به راه انداخته و زمینه ساز اعتراضات بزرگ مردمی شده است. 

به گزارش فوتبالی، دنیای فوتبال نیز به نظر می رسد که به این اتفاق تلخ واکنش نشان داده است و  خواستار اجرای عدالت در مورد مرگ جرج فلوید مرد سیاهپوست آمریکایی شده اند که دوشنبه هفته گذشته در مینپولیس جا خود را از دست داد.کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پی اس جی با عبارت "عدالت برای جرج" به این ماجرا واکنش نشان داده است.

امروز مارکوس تورام پسر مدافع اسبق فوتبال فرانسه پس از گلزنی برای مونشن گلادباخ از جرج فلوید یاد کرد و برای وی ادای احترام کرد  اما این اتفاق در بازی دورتموند و پادربورن نیز تکرار شد. جیدون سانچو مهاجم انگلیسی که با هت تریک در این هفته لیگ آلمان درخشید وقتی که پیراهنش را بالا زد، عبارت "عدالت برای جرج فلوید" دیده می شد. اشرف حکیمی مدافع راست مراکشی و مسلمان دورتموند نیز پس از گلزنی همین اتفاق را تکرار کرد تا به نظر برسد که دنیای فوتبال نیز شدیدترین واکنش ممکن را به این ماجرا داشته است.

از سویی اونانا دروازه بان آژاکس نیز در مورد این اتفاق صحبت کرد و گفت:" من هم در زندگی خودم نژادپرستی را تجربه کرده ام. این بخشی از زندگی روزمره من است. به خصوص وقتی که در خارج از خانه با آژاکس بازی داریم. چیزهایی را می بینم، مسائلی را می شنوم... خوشبختانه به این نتیجه رسیدم که زیاد به این مسائل فکر نکنم. "