ادای احترام جالب مارکوس تورام به سیاهپوست کشته‌شده توسط پلیس آمریکا

ادای احترام جالب مارکوس تورام به سیاهپوست کشته‌شده توسط پلیس آمریکا

پایگاه خبری فوتبالی - مارکوس تورام پسر مدافع اسبق بارسلونا و تیم ملی فرانسه پس از ثبت گل دوم در بازی مقابل یونیون برلین برای ادای احترام به جرج فلوید زانو زد و به سبکی منحصربفرد خوشحالی گل انجام داد.

به گزارش فوتبالی، به نظر می رسد که خوشحالی سیاسی مارکوس تورام یکی از مهمترین اتفاقات هفته بوندسلیگا باشد. این بازیکن در دقیقه 43 بازی مونشن گلادباخ و یونیون برلین گلزنی کرد تا به پیروزی تیمش در هفته 29 بوندسلیگا تمام کند. این بازیکن فرانسوی که دو گل به ثمر رساند، پس از خوشحالی گل خود به جرج فلوید ادای احترام کرد، مرد سیاهپوستی که پس از بازداشت توسط پلیس آمریکا کشته شد و بعد از آن موجی از اعتراضات  ضدنژادپرستی در آمریکا ایجاد شد.

مارکوس تورام پیش از این در مصاحبه ای گفته بود:" وقتی فوتبال بازی می کنی بیشتر به چشم می آیی. یک فرد خوب باید تلاش کند تا از کلمات خوب دفاع کند. نژادپرتسی باید از بین برود و من صد در صد با حرفهای پدرم در این زمینه موافق هستم."

جرج فلوید یک سیاهپوست آمریکایی بود که در روز 25 می 2020 در زمانی که یک افسر پلیس سفیذگئسا پای خود را به مدت هفت دقیقه روی گردنش گذاشت، جان خود را از دست داد و زمینه ساز اعتراضات شدید مردمی شد.