گزارش ویژه/ دردسر تغییر نام روزنامه پیروزی به "هواداران" پرسپولیس/ اعتراض کارگزار به باشگاه

گزارش ویژه/ دردسر تغییر نام روزنامه پیروزی به "هواداران" پرسپولیس/ اعتراض کارگزار به باشگاه

خبرگزاری فوتبالی- آیا تغییر نام روزنامه پیروزی به روزنامه "هواداران" پرسپولیس می‌تواند برای مدیران این روزنامه دردسرساز شود؟

به گزارش فوتبالی، اول این ماه بود که اعلام شد روزنامه پیروزی بعد از 23 سال انتشار، به درخواست هوادارانش تغییر نام خواهد داد و با نام پرسپولیس روی دکه خواهد رفت.

اگر چه گفته شده این روزنامه به صورت خصوصی اداره می‌شود و هیچ گونه وابستگی به باشگاه ندارد منتهی شنیده شده همین تغییر نام می‌تواند برای مدیران روزنامه هواداری پرسپولیس دردسرساز شود.

داستان از این قرار است که طبق قرارداد پرسپولیس با شرکت آتیه داده پرداز به عنوان برند کارگزارش، هر گونه استفاده از برند نام پرسپولیس باید با هماهنگی برند کارگزار این باشگاه صورت گیرد و گویا تغییر نام روزنامه پیروزی به پرسپولیس، بدون هماهنگی با تیم حقوقی آتیه داده پرداز صورت گرفته است. آنها در این باره با باشگاه پرسپولیس مکاتبه کرده اند و ظاهرا هم مدیران باشگاه با مدیران روزنامه پیروزی صحبت هایی داشته اند. 

البته مدیران روزنامه طرفدار باشگاه پرسپولیس به این موضوع استناد کرده اند که در لوگوی جدید آنها نام هواداران قبل از کلمه پرسپولیس قید شده و شاید بتوانند با استناد به همین موضوع، به لحاظ حقوقی مشکلی برای ادامه همکاری با نام جدیدشان نداشته باشند اما در هر حال نام پرسپولیس در روی جلد به صورت بزرگ دیده می‌شود و واژه هواداران اصلا به چشم نمی‌آید. 

موضع باشگاه پرسپولیس فعلا این است که با روزنامه هواداری‌اش درگیر نشود اما از نظر قراردادی و برندی، آتیه داده پرداز به درستی اعتراض کرده است. ضمن اینکه این روزنامه در فضای مجازی، همه اکانت های با عنوان پیروزی را به پرسپولیس تغییر داده و اتفاقا کارگزار به همین ماجرا اعتراض کرده است. 

جالب اینکه روزنامه طرفداری استقلال یعنی استقلال جوان که معرف حضور طرفداران این تیم هست و بر خلاف روزنامه پرسپولیس به صورت کاغذی منتشر نمی شود و فقط یک نیم تای اینترنتی منتشر می کند، می‌تواند با ایرادی مشابه ایراد روزنامه رقیب از سوی کارگزار جدید استقلال مواجه شود که البته تا امروز چنین اتفاقی رخ نداده است. شاید یکی از دلایلش این است که علی فتح‌الله‌زاده مدیرمسئول این روزنامه، در چند مقطع مدیرعامل استقلال شده و روزنامه را تبدیل به ارگان رسمی باشگاه استقلال کرده است. باید دید کارگزاران دو تیم استقلال و پرسپولیس، که با وعده درآمدزایی از برند نامهای هر دو باشگاه، اسپانسر دو تیم شده اند در این باره چه خواهند کرد.

1984