حقایقی درباره مارادونا که نشنیده‌اید/ قسمت پایانی

حقایقی درباره مارادونا که نشنیده‌اید/ قسمت پایانی

خبرگزاری فوتبالی - مارادونا یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال است که زندگی عجیبی داشته و دارد.
به گزارش فوتبالی، سایت گل به بررسی زندگی مارادونا پرداخته و ۷۰ حقیقت درباره زندگی او بیان کرده که خواندن آن ها خالی از لطف نیست. برخی از این حقایق هیچ‌جا شنیده نشده است.

مارادونا تنها بازیکن تاریخ است که دوبار رکورد نقل و انتقالات را شکسته. او و مسی تنها بازیکنانی هستند که توپ طلای (جایزه برترین بازیکن) جام جهانی زیر ۲۰ سال و جام جهانی بزرگسالان را برنده شده‌اند.
فرانکو باره‌سی و پائولو مالدینی از مارادونا به عنوان سخت‌ترین بازیکنی که رو به رویشان بازی کرده نام می‌برند. مارادونا در سال ۲۰۰۰ کتاب بیوگرافی‌اش به نام «من دیگو هستم» را منتشر کرد و عواید فروش آن در کوبا را به مردم این کشور تقدیم کرد. او برنده جایزه Diamond Konex Award در آرژانتین شده که یکی از ارزنده‌‌ترین عناوین فرهنگی در آرژانتین است.


در سال ۲۰۱۵، مارادونا، بن‌ناصر را ملاقات کرد و به او یک پیراهن امضا شده آرژانتین هدیه داد. بن‌ناصر داوری بود که گل دست خدای مارادونا را قبول کرده بود. مارادونا یک‌بار شیشه ماشین یک عکاس را شکست و به او گفت: با دست خدا نه، من با دست اراده این شیشه را می‌شکنم!
در یک بازی مقابل رئال مادرید او دروازه‌بان و دفاع حریف را دریبل کرد و گل زد تا مورد تشویق همه قرار گیرد. او یکی از معدود افرادی است که اینگونه تحسین شده. مارادونا به همراه برونو جیوردانو و کارکا مثلث جادو (Ma – Gi –Ca) را ساخته بودند. او جام جهانی ۷۸ را به دلیل سن کمش (۱۷) از دست داد زیرا سزار منوتی او را بیش از حد جوان دانسته بود. در ورزشگاه آزنک مکزیک  یک مجسمه از او بابت گل قرن که در این ورزشگاه زده شد، ساخته‌اند.
مارادونا به طور قانونی پدر دو فرزند است. او گفته: فرزندان من دالما و جیانینا هستند. بقیه شایعاتی که می‌شنوید به خاطر پول و اشتباهات من است.
در دسامبر ۲۰۰۷ او یک لباس امضا شده به مردم ایران داد که تا چندی پیش در موزه  وزارت خارجه نگه‌داری می‌شد.
امیر کاستاریکا، کارگردان فیلم مارادونا گفته: از خودم می‌پرسیدم این مرد کیست؟ یک شعبده‌باز فوتبالیست؟ اگر اندی وارهول زنده بود مارادونا را در کنار مرلین مونرو و مائو قرار می‌داد. مطمئن هستم اگر مارادونا فوتبالیست نمی‌شد یک فرد انقلابی می‌شد.
مارادونا به عنوان یک اسطوره در بازی‌های کامپیوتری فیفا ۱۹ و pes 18 حضور داشته است.
دیگو کاستا، بازیکن مشهور تیم اتلتیکو مادرید که اصالتی برزیلی دارد به خاطر مارادونا دیگو نامیده شده است.
مارادونا در آهنگ مشهور جام جهانی ۲۰۱۰ که واکا واکا نام داشت حضور داشت و تصویر قهرمانی آرژانتین که با حضور او به دست آمده بود در این ویدیو پخش شد.

1101