سوال روز؛ جذب یحیی چقدر برای پرسپولیس هزینه داشت؟

سوال روز؛ جذب یحیی چقدر برای پرسپولیس هزینه داشت؟

خبرگزاری فوتبالی- پرسپولیسی شدن یحیی گل‌محمدی چقدر برای مدافع عنوان قهرمانی هزینه داشته است؟

به گزارش فوتبالی، از روزی که محمدحسن انصاری‌فرد توانست رضایتنامه یحیی گل‌محمدی را از فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو بگیرد، گمانه‌زنی‌های متعددی درباره هزینه پرسپولیس برای کادر فنی تیمش صورت گرفته است.

پیش از این گفته می‌شد حمیداوی برای موافقت با جدایی یحیی، 6 میلیارد تومان از پرسپولیس گرفته که البته هنوز این پول به باشگاه شهرخودرو پرداخت نشده است. درباره توافق انصاری‌فرد با گل‌محمدی هم روایات متفاوتی منتشر شده است. 

ایسنا در گزارشی به تاریخ 24 دی سال گذشته مدعی شد مبلغ قرارداد 1.5 ساله سرمربی جدید پرسپولیس، 3 میلیارد تومان است منتهی روزنامه خبرورزشی مدعی شد پرسپولیس به یحیی 6.7 میلیارد تومان برای 1.5 سال پرداخت خواهد کرد. بدین صورت که قرارداد او برای نیم فصل 2.2 میلیارد تومان است و فصل آینده هم این مربی، 4.5 میلیارد تومان از پرسپولیس خواهد گرفت.

در چنین شرایطی اخبار جدیدی درباره رقم قرارداد پرسپولیس با یحیی منتشر شده است. ارقامی که مشخص نیست شامل آپشن‌های قرارداد هم خواهد شد یا اینکه این توافق، بدون در نظر گرفتن بندهای مربوط به پاداش بوده است. 

بر اساس روایت جدید، پرسپولیس جدا از 6 میلیاردی که باید به شهرخودرو پرداخت کند(و البته هزینه میلیاردی به عنوان جریمه دیرکرد) قراردادی بسیار گران با گل‌محمدی بسته است. بدین صورت که دریافتی او از پرسپولیس برای نیم فصل دوم لیگ برتر امسال، 3 میلیارد تومان و برای فصل آینده 8 میلیارد تومان خواهد بود. خبری که اگر صحت داشته باشد، یعنی ارزش قرارداد یحیی با پرسپولیس، 11 میلیارد تومان برای 1.5 سال است که او را تبدیل به گرانترین مربی لیگ برتر می‌کند.

جدا از این 11 میلیارد، 3 میلیارد هم هزینه دستیاران یحیی است که اگر 6 میلیارد رضایتنامه گل‌محمدی را هم به آن اضافه کنیم، جذب سرمربی سابق شهرخودرو، برای باشگاه پرسپولیس، 20 میلیارد تومان هزینه داشته است. هزینه‌ای که البته یحیی می‌تواند با موفقیت در پرسپولیس نشان دهد لیاقت آن را داشته منتهی ای کاش مدیران فعلی پرسپولیس یا محمدحسن انصاری‌فرد برای یکبار هم که شده درباره قراردادی که با یحیی بسته‌اند شفاف سازی کنند تا مشخص شود که این مربی چقدر برای پرسپولیس آب خورده است.

دیروز حمیداوی در برنامه ورزش و مردم درباره دو برگ چک صحبت کرد که هنوز نتوانسته یک ریال از آن را وصول کند و حسابی که از آن به حمیدآوی چک داده شده است، بر اساس صحبتهای حمیداوی خالی است و به او وعده روز اول هفته یعنی شنبه را داده اند. البته حمیدآوی از کلمه شنبه به شوخی استفاده می کند. در دوران مدیریت عرب در پرسپولیس، مدیرعامل اسبق پرسپولیس خبر می داد که دوشنبه پول برانکو آماده است و آن را می تواند بگیرد. دوشنبه ای که هنوز فرا نرسیده است و به نظر می رسد شنبه حمیداوی هم حالا حالا فرا نرسد!

1984