فروتن: فقط صفایی‌فراهانی می‌تواند تکلیف لیگ را مشخص کند

فروتن: فقط صفایی‌فراهانی می‌تواند تکلیف لیگ را مشخص کند

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه روزنامه ایران‌ورزشی با بهمن فروتن را برایتان انتخاب کردیم. او درباره فوتبال در روزهای کرونایی حرفهای جالبی زده است.

  •  در آلمان به این نتیجه رسیدند که جلوگیری از یک پدیده اجتماعی به نام فوتبال ارزش سرمایه‌گذاری دارد. پس تست گرفتند، قرنطینه کردند و تمام قوانینی که خرج برمی‌دارد را انجام دادند. مثلاً هفته گذشته مربی تیم آکسبورگ که برای خرید از قرنطینه خارج شده بود دیگر حق نشستن روی نیمکت را نداشت. مربی یونیون برلین هم در تشییع جنازه یکی از بستگانش باید شرکت می‌کرد و بعد از آن دیگر اجازه نشستن روی نیمکت را نداشت.
  •  یا اینکه بگوییم این فصل قهرمانی و سقوط نداریم یا اینکه مردانه بگویند چون پرسپولیس ۱۰ امتیاز جلو است و با ادامه مسابقات هم به راحتی قهرمان می‌شود، به این تیم قهرمانی را بدهیم. اینها چیزهایی است که باید مردانه حل کنند اما بعضی‌ها زورشان را ندارند. من می‌خواهم یک نامی ببرم که شاید خیلی‌ها ناراحت شوند اما اگر صفایی‌فراهانی بود می‌گفت این تصمیم نهایی برای لیگ نوزدهم است و صحبت دیگری نداریم. به این صورت هیچ‌کس هم نمی‌توانست اعتراضی کند.
  •  این همه وقت داشتیم ستاد مبارزه با کرونا باید چند ویروس‌شناس می‌فرستاد در هر تیم، تست می‌گرفت که الان این بهانه‌ها به وجود نیاید. الان فوتبال آلمان شروع شده و اسپانیا هم از بوندس‌لیگا الگوبرداری کرده که مسابقاتش را برگزار کند. الان در لالیگا هم می‌دانند اگر بازیکن یا مربی از هتل آمد بیرون دیگر نمی‌تواند به تیم اضافه شود. مثل هایکو هرلیش که برای خرید خمیر دندان از هتل خارج شده بود و نتوانست روی نیمکت بنشیند. وقتی با او در مورد این کارش صحبت کردند گفت بهانه نمی‌آورم چون می‌دانم درست می‌گویند و ممکن است در این رفت و آمد مبتلا شوم و همین مسأله باعث می‌شود بوندس‌لیگا تعطیل شود.
  •  باشگاه‌ها بنشینند کنار هم و همه جوانب را مرد و مردانه بسنجند و در جلسه با ستاد مبارزه با کرونا تصمیم بگیرند. در جلسه‌ای که علاوه بر نماینده باشگاه‌ها و ستاد مبارزه با کرونا، تصمیم‌گیرنده‌های دیگری مثل وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، نماینده هواداران، نماینده داوران و کانون مربیان هم حضور داشته باشند. با این نفرات، می‌توانند راحت بنشینند و نتیجه بگیرند. دیگر باید حرکت متمدنانه انجام دهند چون فوتبال ما در جنگ‌های آمازون انجام نمی‌شود که نتوانند تصمیم جمعی بگیرند. پس خجالت‌آور است که نتوانیم تصمیم نهایی بگیریم و به دنبال بهانه‌هایی مثل کرونایی شدن بازیکنان برای لغو بازی‌ها باشیم.


    1984