گزینه تکذیب شده تیم ملی؛ سرمربیِ بایرن مونیخ برای هشت روز

گزینه تکذیب شده تیم ملی؛ سرمربیِ بایرن مونیخ برای هشت روز

خبرگزاری فوتبالی-هر چند فدراسیون فوتبال هر گونه مذاکره با «ویلی سانیول» فرانسوی را تکذیب کرد اما نگاهی به عملکرد کوتاه مربیگری او نشان می‌دهد که کارنامه پرباری نداشته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، بازهم یک شایعه عجیب در حوالی نیمکت تیمی که سرمربی دارد و سرمربی‌اش هنوز در هیچ بازی رسمی و حتی غیر رسمی روی نیمکت ننشسته؛ شنیده شد. اتفاقی عجیب که در فوتبال ایران کم کم به یک عادت تبدیل می‌شود و گویا برخی خبرنگاران و رسانه‌های خارجی نیز در این بین دخیل هستند و یا نفعی خواهند داشت.

پس از استراماچونی و کالدرون این بار نوبت به «ویلی سانیول» رسید که نامش به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران شنیده شود. سانیولی که تا چند روز پیش به جز عده‌ای از هواداران بایرن مونیخ و تیم ملی فرانسه در کشورمان، کسی او را به یاد نداشت اما به لطف گفت‌وگویی که با برنامه تلویزیونی فوتبال ۱۲۰ داشت دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و عده‌ای به این فکر افتادند که شاید او بتواند گزینه خوبی برای تیم ملی باشد.

اما ویلی سانیول پس از بازنشستگی چه فعالیت‌هایی داشته است؟  این پیشکسوت ۴۳ ساله فرانسوی تا سه سال بعد از پایان دوران بازیگری‌اش در جایی دیده نشد اما سپس در قامت مدیر فنی تیم ملی فرانسه کارش را آغاز کرد. بعد از ۲ سال برای مدت کوتاهی سرمربی موقت تیم زیر ۲۰ ساله‌های فرانسه شد و سپس کارش را به عنوان سرمربی رسمی تیم زیر ۲۳ ساله‌های کشورش آغاز کرد. بعد از آن پیشنهاد بوردو از راه رسید. با این تیم در لیگ یک فرانسه تقریبا ۲ سال همکاری داشت. در فصل اول عملکردش قابل قبول بود و بوردو به مقام ششم رسید. آنها از سد پاریس و موناکو هم گذشتند. در فصل بعدی مجوز حضور در لیگ اروپا را برای تیمش به دست آورد اما چند شکست سنگین باعث شد تا از کار برکنار شود.

سانیول مدتی بعد به عنوان دستیار «کارلو آنچلوتی» راهی بایرن مونیخ شد. همکاری این ۲ زیاد به طول نینجامید. کارلتو برکنار شد اما سانیول به عنوان سرمربی موقت تیم برای هشت روز سکاندار باواریایی‌ها شد. او برای بازی برابر هرتابرلین سرمربی مونیخی‌ها بود و در پایان نتیجه به دست آمده تساوی ۲ بر ۲ بود. بعد از آن «یوپ هینکس» تا پایان فصل هدایت بایرن را به عهده گرفت و سانیول هم در کادر او جایی نداشت.

حالا از آن دوران تقریبا سه سال گذشته و به طرز عجیبی شایعه حضور او در تیم ملی فوتبال ایران مطرح شد که فدراسیون فوتبال خیلی سریع این موضوع را تکذیب کرد. قرار است به زودی «دراگان اسکوچیچ»  سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای تماشای بازی‌های لیگ برتر به همراه دستیاران خود به ایران می‌آید.

1984